بیمه خوبه

سرمایه شما باید در مسیر رفاه و آرامش خانواده شما خرج بشود ، نه برای پرداخت خسارت و دیه. کلیه خطرات احتمالی پیرامون شغل و زندگی شما را بیمه می کنیم.

بیمه خوبه

سرمایه شما باید در مسیر رفاه و آرامش خانواده شما خرج بشود ، نه برای پرداخت خسارت و دیه. کلیه خطرات احتمالی پیرامون شغل و زندگی شما را بیمه می کنیم.

ارائه انواع مشاوره های تخصصی و صدور انواع بیمه نامه در سراسر کشور
تحلیل و بررسی بیمه های صادره در سالهای قبل جهت رفع نواقص احتمالی در سالهای پیش رو
قبول سفارش تمدید و صدور بیمه های مورد نیاز از تمامی شرکتهای بیمه ای با تخفیفات ویژه و ارسال رایگان
آموزش و جذب نمابنده بیمه عمر


حسین بهرامی

09352903900

بایگانی
آخرین مطالب

مدل دیسک DISC

جمعه, ۱۷ مرداد ۱۳۹۹، ۰۲:۲۴ ب.ظ


مدل رفتاری

      معمولا مفهوم دقیقی از مدل رفتاری در ذهن اشخاص نیست. بنابراین بهتر است در ابتدا مطمئن شویم که در تعاریف و مفاهیم به درک مشترک رسیده ایم.

     مدل رفتاری چیست؟

      اثبات شده است که رفتارهای قابل مشاهده می‌توانند در گروه‌هایی طبقه‌بندی شوند و هر یک از این گروه ها بیانگر یک مدل رفتاری می باشد.

    مدل رفتاری شما، تعیین کننده راه برقراری ارتباط (doorway of communication) و تعاملات افراد با شما و همچنین نحوه برخورد شما با افراد دیگر می‌باشد.

ابزار DISC چیست و چه چیزی را می سنجد؟

       حساسیت و اهمیت رفتار متقابل به قدمت تاریخ بشریت است. بقراط، حکیم یونانی با دسته‌بندی انسان‌ها به چهار دسته صفراوی، دموی، بلغمی و سوداوی در 400 سال پیش از میلاد، تفکر علمی و فلسفه «رفتار شناسی» را بنیان نهاد. ادامه مطالعه و پژوهش به همراه تجربه ثابت نمود که رفتارهای قابل مشاهده می‌تواند در گروه‌هایی طبقه‌بندی شوند و هر یک از این گروه‌ها بیانگر یک «مدل رفتاری» می‌باشند که خود تعیین کننده راه برقراری ارتباط و تعاملات افراد با شما و هم‌چنین نحوه برخورد شما با افراد دیگر می‌باشد، شناخت «مدل‌های رفتاری» می‌تواند راهنمایی علمی جهت انتخاب رشته تحصیلی، نوع شغل، راهنمایی مناسب جهت ازدواج، مصاحبه شغلی و هم‌چنین تعیین رفتار تطبیقی مورد نیاز در تعاملات اجتماعی، سازمانی و ... باشد. یکی از معتبرترین پرسش‌نامه‌های رفتارشناسی جهان، مدل DISC است که بر اساس مطالعات روان‌شناسی کارل یونگ(Carl jungn 1920) و ویلیام مولتون مارستن به وجود آمده است و از طریق بیل بانستتر بنیان‌گذار شرکت TTi (Target Training international 1984) به‌صورت نرم‌افزار تحت وب به 26 زبان زنده دنیا تولید و ارائه می‌گردد که در حال حاضر در سطح جهانی به عنوان «مدل رفتاری برتر» شناخته شده است.

مدل DISC بر اساس مطالعات روان‌شناسی کارل یونگ (1920 میلادی) و ویلیام مولتون مارستن طراحی شده و رفتار انسان ها را به چهار گروه کلی تقسیم می کند و در حال حاضر در سطح جهانی به عنوان مدل رفتاری برتر شناخته شده است.

مزایای استفاده از ابزارDISC

شناسایی و درک مدل رفتاری خود

شناسایی مدل های رفتاری دیگران

توانایی تطبیق با مدل های رفتاری دیگر

یافتن راه های یادگیری موثر

افزایش یادگیری در کلاس درس

تعامل موثر در محیط آموزشی با استفاده از درک متقابل

انتخاب شغل و رشته تحصیلی متناسب با آگاهی نسبت به مدل رفتاری خود

تطبیق: لحن صدا، زبان صدا، کلمات و سرعت به منظور بهبود ارتباطات، روابط و درک متقابل

سبک و روش یادگیری و مطالعه افراد با D  بالا

سبک و روش یادگیری و مطالعه
 افراد با D  بالا

افراد High D (Dبالا)، تمایل دارند که برنامه زمانبندی و عناوین مطالبی که قرار است یادبگیرند را ببینند. آنها دوست دارند راجع به هر عنوان یا مبحث جدید، از قبل اطلاعات و تصوراتی داشته باشند. به عبارت دیگر یادگیری آنها می تواند بیشتر هدف گرایانه و ذهنی باشد تا عینی. آنها کم صبر و حوصله هستند و دوست دارند یادگیری سریع اتفاق افتد و برای مطالبی که از نظرشان پیش پا افتاده و کم اهمیت است، زمان کمی صرف شود. این تیپ رفتاری اغلب با مربی و یا استاد وارد بحث و چالش می شوند و اغلب تلاش می کنند تا بر جلسه آموزشی (کلاس درس) تسلط پیدا کنند و استاد باید اوضاع را تحت کنترل داشته باشد تا بتواند ایشان را کنترل کند. افراد دارای این تیپ رفتاری دوست دارند تا فرصتی داشته باشند که به روش آزمون و خطا مطالب را بیاموزند.

سبک و روش یادگیری و مطالعه
 افراد با I  بالا

افراد High I( I بالا) آماده اند تا تمام روش های یادگیری را حداقل یک بار امتحان کنند. عقیده آنها این است که "هر روشی می تواند جالب باشد". آنها به پذیرش ایده ها و نظریات جدید تمایل زیادی دارند. افراد دارای این تیپ رفتاری دوست دارند در هر حالتی خوش بگذرانند و در طول فرآیند یادگیری فضای مفرح و سرگرم کننده داشته باشند. آنها در گروه و به صورت بصری بهتر یاد می گیرند. افراد با I بالا دوست دارند که فرصت مشارکت در بحث ها را داشته باشند. همچنین در حالتی که بتوانند شخصا در فرآیند یادگیری دخیل و درگیر باشند، به خوبی یاد می گیرند(مثل یادگیری از طریق روش Role Playing). این افراد دوست دارند که جلسات آموزشی به صورت کوتاه مدت و سریع باشد و این به دلیل آن است که مدت زمان توجه و تمرکزشان کوتاه تر از سایرین است.

سبک و روش یادگیری و مطالعه
 افراد با S  بالا

افراد High S (S بالا) در زمان یادگیری بسیار شنونده و پذیرا هستند. آنها ترجیح می دهند که فرآیند یادگیری از طریق روش مرحله به مرحله (Step By Step) ارائه شود. افراد دارای این تیپ رفتاری دوست ندارند که در شرایط آموزشی سریع و فوری تحت فشار قرار گیرند. آنها می خواهند مطمئن شوند که آنچه قرار بوده یاد بگیرند را فهمیده اند.

ضمنا دوست دارند که در جلسه آموزشی نظاره گر باشند و سپس در زمان های مختلف و جداگانه و در حضور مربی یا استاد به اجرای کارها و تکالیف بپردازند. این موضوع به آنها این فرصت را خواهد داد تا سوالاتشان را بپرسند و با فرآیند آموزشی جدید ارتباط بهتری برقرار کنند.

 این تیپ رفتاری صبر و شکیبایی بسیاری در حین یادگیری دارند.

سبک و روش یادگیری و مطالعه
 افراد با C  بالا

افراد High C (C بالا) دوست دارند تا جائی که ممکن است راجع به عناوین مطالب و موضوعاتی که قرار است بیاموزند، بدانند. دیدگاه آنها در یادگیری خیلی عینی و واقع گرایانه است.

این تیپ رفتاری می خواهند که جلسه آموزشی حتما با برنامه و طبق زمانبندی پیش رود.

آنها به مربی یا استادی که به صورت منطقی و غیر هیجانی درس می دهد، به بهترین شکل پاسخ می دهند. ضمنا ترجیح می دهند که حقایق، اطلاعات و استدلال ها در اختیارشان گذاشته شود تا به آنچه قرار است بیاموزند، کمک کند.

این افراد در طول جلسات آموزشی بسیار با دقت اند و در حین یادگیری یا توجه و تمرکز بسیار به مطالب گوش میدهند. چراکه می خواهند دقیقا در اولین بار مطلب را دریافت کنند.

افراد دارای این تیپ رفتاری سوالات بسیاری خواهند داشت و زمانی که می خواهند اطمینان حاصل کنند که آنچه را فهمیده اند دقیقا همان چیزی است که می خواستند یاد بگیرند، ممکن است در مقابل مربی و استاد بسیار منتقدانه رفتار کنند.    

 

 

 

حسین بهرامی

استارتاپ خدماتی و آموزشی بیمه خوبه

09352903900

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۵/۱۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی