بیمه خوبه

سرمایه شما باید در مسیر رفاه و آرامش خانواده شما خرج بشود ، نه برای پرداخت خسارت و دیه. کلیه خطرات احتمالی پیرامون شغل و زندگی شما را بیمه می کنیم.

بیمه خوبه

سرمایه شما باید در مسیر رفاه و آرامش خانواده شما خرج بشود ، نه برای پرداخت خسارت و دیه. کلیه خطرات احتمالی پیرامون شغل و زندگی شما را بیمه می کنیم.

ارائه انواع مشاوره های تخصصی و صدور انواع بیمه نامه در سراسر کشور
تحلیل و بررسی بیمه های صادره در سالهای قبل جهت رفع نواقص احتمالی در سالهای پیش رو
قبول سفارش تمدید و صدور بیمه های مورد نیاز از تمامی شرکتهای بیمه ای با تخفیفات ویژه و ارسال رایگان
آموزش و جذب نمابنده بیمه عمر


حسین بهرامی

09352903900

بایگانی
آخرین مطالب

۴ مطلب در آبان ۱۳۹۹ ثبت شده است

 

اگر آن ترک شیرازی به دست آرد دل ما را                       به خال هندویش بخشم سمرقند و بخارا را

  

آشنایی با کشور ازبکستان (جمع آوری مطالب از منابع مختلف توسط حسین بهرامی)

 

اُزبَکِستان (ازبکیO‘zbekiston) ، به سیریلی  (Ўзбекистон)  با نام رسمی جمهوری ازبکستان کشوری محصور در خشکی واقع در آسیای مرکزی است. این کشور از شمال با قزاقستان، از غرب با تاجیکستان و قرقیزستان و از جنوب با افغانستان دارای مرز مشترک استمساحت این کشور ۴۴۸٬۹۷۸ کیلومتر مربع است «پنجاه و ششمین کشور از نظر وسعت» و جمعیت آن نزدیک به ۳۳٫۴ میلیون نفر برآورد میشود.  ازبکستان پرجمعیت‌ترین کشور در میان کشورهای آسیای مرکزی است. پایتخت و بزرگترین شهر این کشور تاشکَند است. زبان رسمی این کشور ازبکی است که با خط لاتین و خط سیریلیک نوشته می‌شود.

مسلمانان ۸۰ درصد از جمعیت ازبکستان را تشکیل می‌دهند. ۵ درصد از جمعیت این کشور نیز پیروی مسیحیت ارتودکس روسی می‌باشند. ۱۵ درصد نیز پیرو دیگر ادیان یا بی‌دین هستند. نظام حکومتی این کشور سکولار است

زبان رسمی ازبکی (وابسته به زبان ترکی عثمانی و ترکی آذری) و روسی می باشد.

زبان روسی همچنان استفاده زیادی در این کشور دارد و رایج‌ترین زبان آموزشی در مدارس این کشور است. البته در برخی مناطق جنوبی این کشور که اغلب اقوام تاجیک در آنجا زندگی می کنند نیز زبان فارسی رایج است.

قسمت عمده‌ای از پارسی زبانان ازبکستان در دو شهر سمرقند و بخارا و استان سرخان‌دریا سکونت دارند، در دوران شوروی سابق و به ویژه پس از فروپاشی شوروی، سیاست‌های ازبکستان تلاش در بیگانه‌سازی اهالی این شهرها از فرهنگ و زبانشان بوده‌است. در زمان حکومت شوروی و زمامداری شرف رشیدف عضو دفتر سیاسی حزب کمونیست و دبیر اول حزب کمونیست در ازبکستان هرگاه کسی در شهرهای سمرقند و بخارا در مراکز و اماکن و اداره‌های دولتی به زبان پارسی حرف می‌زد باید مبلغ پنج روبل شوروی را به خزانه دولت به عنوان جریمه پرداخت می‌کرد. در دوره رشیداف با تمام زبان‌ها می‌شد حرف زد به جز پارسی، برای همین پارسی زبانان سمرقند و بخارا زبان روسی را بر زبان ازبکی ترجیح می‌دادند.

بسیاری اهالی سمرقند و بخارا تاجیک‌اند ولی در اداره‌های دولتی بر حسب سیاست به نام ازبک ثبت گردیده‌اند، بچه‌ها باید مدرسه را به زبان ازبکی بخوانند در صورتی‌که زبان ازبکی برایشان بیگانه تر از زبان روسی است. مؤسسات آموزشی از جمله دانشگاه سمرقند که قدیمی‌ترین دانشگاه آسیای مرکزی است و به فرمان لنین نخستین رهبر حکومت شوروی پایه‌گذاری شد، به زبان پارسی بود که پس از فروپاشی شوروی و به قدرت رسیدن اسلام کریموف رئیس‌جمهوری فعلی ازبکستان، آموزش در این دانشگاه به زبان ازبکی شد

همچنین از نظر نژاد ازبک ۴/۷۱ درصد، روس ۸ درصد، تاجیک و فارسی زبان ۶ درصد، و اقلیت‌های ایرانی ، قزاق، قرقیز، تاتار، ترکمن، آذری، ارمنی ، یهودی ، مغول و عرب.

ازبکستان در آسیای مرکزی و در کنار جاده ابریشم، شامل شهرهای باستانی و تاریخی زیادی است و سمرقند، بخارا، خیوه ، ترمذ و شهرسبز از مهم‌ترین و قدیمی‌ترین شهرهای این سرزمین هستند.

ازبکستان کشوری خشک و محصور در خشکی است. آب و هوایی گرم و تنوع دمایی دارد که مشخصه آن تابستان‌های داغ و بارندگی کم است. تنها در کوه‌ها بیش از ۵۰۰ میلی‌متر باران در سال می‌بارد.

ازبکستان ۴۴۷٬۴۰۰ کیلومتر مربع مساحت و حدود 33 میلیون نفر جمعیت دارد؛ که از این لحاظ ۵۶ مین کشور بزرگ جهان و ۴۲مین کشور پرجمعیت جهان به حساب می‌آید. در میان کشورهای مستقل همسود (مشترک المنافع) از نظر پهناوری پنجمین و از لحاظ جمعیت سوم است. پایتخت آن تاشکند و از شهرهای مهم آن نمنگان، اندیجان و سمرقند و بخارا است. این کشور ۱۴۲۵ کیلومتر از شرق به غرب و ۹۳۰ کیلومتر از شمال به جنوب کشیده شده است. غرب ازبکستان پست و عمدتاً بیابانی است. کوههای تین شان و دره فراغانه است. دره فرغانهفَرغانه دره‌ای در آسیای میانه است. این دره بر مسیر سیردریا واقع شده که از جنوب خاوری به ترکستان چین محدود است و اطراف آن را کوه‌های تیان شان فرا گرفته. قسمتی از فرغانه را استپ بسیار حاصلخیز قراقالپاق فراگرفته است و قسمتی از آن بیابان است. امروزه فرغانه به سه بخش در کشورهای ازبکستان، تاجیکستان و قرقیزستان تقسیم شده است. در گذشته در کشورها و ایالت‌های کرانه‌های سیردریا صنایع گوناگون و مهمی وجود نداشت و بیشتر صادرات آنجا غلام و کنیز بود. صادرات طبیعی ایالت فرغانه طلا، نقره، فیروزه، آهن و مس همچنین نفت و قیر بود که از معادن آنجا استخراج می‌گردید

از نظر جغرافیا کشور ازبکستان دارای مرز مشترک با کشورهایی مانند افغانستان، تاجیکستان، ترکمنستان، قرقیزستان و قزاقستان است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ آبان ۹۹ ، ۱۱:۵۷
بیمه خوبه خرید آنلاین بیمه نامه

حتما اسم بلاچین (Block Chain) به گوشتان خورده است. تکنولوژی بلاک چین ممکن است پیچیده به نظر برسد. امروز در آیدی پی قصد داریم مقاله ای جامع که گام به گام تکنولوژی بلاک چین را توضیح می دهد برای شما درج کنیم. همراه آیدی پی باشید.

آیا تکنولوژی بلاک چین یک اینترنت جدید است؟

تکنولوژی بلاک چین قطعا یک اختراع فوق العاده است. اما سوالی که برای همه مردم پیش می آید این است: واقعا بلاک چین چیست؟! بلاک چین یک اوراق بهادار دیجیتالی غیر متمرکز است. با استفاده از توزیع (و نه کپی) اطلاعات دیجیتال تکنولوژی بلاک چی در واقع زیرساخت ایجا یک نوع اینترنت جدید را ایجاد کرده است. این تکنولوژی که در اصل وام گرفته شده از ارز دیجیتال و بیت کوین است، در حال یافتن کاربردهای دیگر برای این پتانسیل از تکنولوژی است. بیت کوین به عنوان طلای دیجیتال شناخته می شود. امروز که برای شما این مقاله را می نویسیم ارزش بیت کوین نزدیک به ۹۰۰۰ دلار شده است و بلاک چین می تواند انواع دیگری از ارزش دیجیتال را به آن اضافه کند. درست مثل اینترنت (یا حتی ماشین شخصی شما) شما به هیچ وجه نیازی ندارید که برای استفاده از بلاک چین از نحوه کارکرد آن اطلاع داشته باشید. اما به هر حال داشتن اطلاعاتی از اساس و زیرساخت این تکنولوژی به شما کمک می کند که درک کنید چرا از آن به عنوان یک اختراع انقلابی یاد می شود.

بلاک چین، یک پایگاه داده (دیتابیس) توزیع شده

یک فایل صفحه گسترده را در نظر بگیرید که صد ها بار بین کامپیوتر های مختلف کپی شده است. تصور کنید که این شبکه برای به روز رسانی این فایل ایجاد شده است و شما دانش کمی از بلاک چین دارید. اطلاعاتی که در بلاک چین نگهداری می شود به عنوان یک پایگاه داده که در بین تمام این سیستم ها به صورت توزیع شده (که البته به صورت مدام اطلاعات این سیستم ها با یکدیگر تطبیق داده می شود) نگهداری می شود. این یک راه برای استفاده از شبکه است که مزایای زیادی دارد. پایگاه داده بلاک چین در یک مکان خاص نگهداری نمی شود. هیچ ورژن متمرکز شده ای از اطلاعات نگهداری نمی شود که منجر به هک اطلاعات شود. این اطلاعات به صورت شبیه سازی شده در میلیون ها سیستم در سراسر اینترنت نگهداری می شوند که دسترسی به آن برای همه امکان پذیر است.

مرتبط بخوانیدچشم انداز شیوه های پرداخت در دنیا

توضیح تکنولوژی بلاک چین در یک جمله

در واقع این تکنولوژی مربوط به ذخیره و پردازش اطلاعات حساس (مانند اطلاعات حساب بانکی یا رکورهای مربوط به رای گیری در یک انتخابات) در تعداد زیادی کامپیوتر( به جای استفاده از یک کامپیوتر) است.

طول عمر و ثبات بلاک چین

تکنولوژی بلاک چین در واقع مانند اینترنت است که از نظر ثبات از پیش ساخته شده است. بلاک چین بلوک هایی از اطلاعات را ذخیره می کند. در واقع در مورد بلاک چین این موارد قابل انجام نیست:

۱- کنترل شدن توسط تنها یک موجودیت.

۲- هیچ نقطه در آن وجود ندارد که با از کار افتادن، تمام سیستم از کار بیوفتد.

بیت کوین در سال ۲۰۰۸ اختراع شد. از آن زمان تا به حال بلاک چین بدون هیچ مشکل عمده ای به فعالیت پرداخته است. تا به امروز مشکلات بلاک چین ناشی از هک و یا عدم مدیریت صحیح بوده است. این مشکلات ناشی از اشتباه انسانی می شود و نه اصل و اساس بلاک چین.

بلاک چین و شرکت های فن آوری محور

این ایده مورد استفاده در اساس و اصل بلاک چین که تمرکز داده ها در یک سیستم خاص وجود ندارد و داده بین سیستم های متفاوت از سراسر دنیا پخش شده است، مورد توجه شرکت های فعال در حوزه فن آوری های نو نیز هست.

نتیجه گیری نهایی

ویژگی فوق العاده تکنولوژی بلاک چین که در واقع قابلیت تمرکز زدایی است، امکان ایجاد کسب و کارها و عملیات به صورت منطف تر و امن تر می شود. در صورتی که شرکت های مختلف در ارائه خدمات و محصولات خود موفق به استفاده از این تکنولوژی شوند، اعتماد به بلاک چین افزایش پیدا می کند. درخواست ها برای استفاده از این تکنولوژی در حال افزایش است و همگام با آن این تکنولوژی رو به تکامل است. می توان گفت پتانسیل های بلاک چین در واقع بدون مرز است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ آبان ۹۹ ، ۱۷:۴۴
بیمه خوبه خرید آنلاین بیمه نامه

مدیر خوب کسی هست که

 

نگران مسیر شغلی افرادی است که برای او کار میکنند

 

نه مسیر شغلی خودش!!!

 

 

 

 

 

حسین بهرامی

استارتاپ بیمه خوبه

09352903900

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲ آبان ۹۹ ، ۲۱:۲۱
بیمه خوبه خرید آنلاین بیمه نامه

و البته این کارفرما نیست که دستمزد را پرداخت می کند

او تنها پول را دست به دست می کند!!!

این محصول است که دستمزد را تعیین می کند و مدیریت است که محصول را مهیا میکند

پس بنابراین محصول است که قائدتا دستمزد را پرداخت میکند...!!!

 

 

 

 

 

 

 

حسین بهرامی 

استارتاپ بیمه خوبه

09352903900

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲ آبان ۹۹ ، ۲۱:۱۸
بیمه خوبه خرید آنلاین بیمه نامه