بیمه خوبه

سرمایه شما باید در مسیر رفاه و آرامش خانواده شما خرج بشود ، نه برای پرداخت خسارت و دیه. کلیه خطرات احتمالی پیرامون شغل و زندگی شما را بیمه می کنیم.

بیمه خوبه

سرمایه شما باید در مسیر رفاه و آرامش خانواده شما خرج بشود ، نه برای پرداخت خسارت و دیه. کلیه خطرات احتمالی پیرامون شغل و زندگی شما را بیمه می کنیم.

ارائه انواع مشاوره های تخصصی و صدور انواع بیمه نامه در سراسر کشور
تحلیل و بررسی بیمه های صادره در سالهای قبل جهت رفع نواقص احتمالی در سالهای پیش رو
قبول سفارش تمدید و صدور بیمه های مورد نیاز از تمامی شرکتهای بیمه ای با تخفیفات ویژه و ارسال رایگان
آموزش و جذب نمابنده بیمه عمر


حسین بهرامی

09352903900

بایگانی
آخرین مطالب

۸ مطلب در مرداد ۱۳۹۹ ثبت شده است


مدل رفتاری

      معمولا مفهوم دقیقی از مدل رفتاری در ذهن اشخاص نیست. بنابراین بهتر است در ابتدا مطمئن شویم که در تعاریف و مفاهیم به درک مشترک رسیده ایم.

     مدل رفتاری چیست؟

      اثبات شده است که رفتارهای قابل مشاهده می‌توانند در گروه‌هایی طبقه‌بندی شوند و هر یک از این گروه ها بیانگر یک مدل رفتاری می باشد.

    مدل رفتاری شما، تعیین کننده راه برقراری ارتباط (doorway of communication) و تعاملات افراد با شما و همچنین نحوه برخورد شما با افراد دیگر می‌باشد.

ابزار DISC چیست و چه چیزی را می سنجد؟

       حساسیت و اهمیت رفتار متقابل به قدمت تاریخ بشریت است. بقراط، حکیم یونانی با دسته‌بندی انسان‌ها به چهار دسته صفراوی، دموی، بلغمی و سوداوی در 400 سال پیش از میلاد، تفکر علمی و فلسفه «رفتار شناسی» را بنیان نهاد. ادامه مطالعه و پژوهش به همراه تجربه ثابت نمود که رفتارهای قابل مشاهده می‌تواند در گروه‌هایی طبقه‌بندی شوند و هر یک از این گروه‌ها بیانگر یک «مدل رفتاری» می‌باشند که خود تعیین کننده راه برقراری ارتباط و تعاملات افراد با شما و هم‌چنین نحوه برخورد شما با افراد دیگر می‌باشد، شناخت «مدل‌های رفتاری» می‌تواند راهنمایی علمی جهت انتخاب رشته تحصیلی، نوع شغل، راهنمایی مناسب جهت ازدواج، مصاحبه شغلی و هم‌چنین تعیین رفتار تطبیقی مورد نیاز در تعاملات اجتماعی، سازمانی و ... باشد. یکی از معتبرترین پرسش‌نامه‌های رفتارشناسی جهان، مدل DISC است که بر اساس مطالعات روان‌شناسی کارل یونگ(Carl jungn 1920) و ویلیام مولتون مارستن به وجود آمده است و از طریق بیل بانستتر بنیان‌گذار شرکت TTi (Target Training international 1984) به‌صورت نرم‌افزار تحت وب به 26 زبان زنده دنیا تولید و ارائه می‌گردد که در حال حاضر در سطح جهانی به عنوان «مدل رفتاری برتر» شناخته شده است.

مدل DISC بر اساس مطالعات روان‌شناسی کارل یونگ (1920 میلادی) و ویلیام مولتون مارستن طراحی شده و رفتار انسان ها را به چهار گروه کلی تقسیم می کند و در حال حاضر در سطح جهانی به عنوان مدل رفتاری برتر شناخته شده است.

مزایای استفاده از ابزارDISC

شناسایی و درک مدل رفتاری خود

شناسایی مدل های رفتاری دیگران

توانایی تطبیق با مدل های رفتاری دیگر

یافتن راه های یادگیری موثر

افزایش یادگیری در کلاس درس

تعامل موثر در محیط آموزشی با استفاده از درک متقابل

انتخاب شغل و رشته تحصیلی متناسب با آگاهی نسبت به مدل رفتاری خود

تطبیق: لحن صدا، زبان صدا، کلمات و سرعت به منظور بهبود ارتباطات، روابط و درک متقابل

سبک و روش یادگیری و مطالعه افراد با D  بالا

سبک و روش یادگیری و مطالعه
 افراد با D  بالا

افراد High D (Dبالا)، تمایل دارند که برنامه زمانبندی و عناوین مطالبی که قرار است یادبگیرند را ببینند. آنها دوست دارند راجع به هر عنوان یا مبحث جدید، از قبل اطلاعات و تصوراتی داشته باشند. به عبارت دیگر یادگیری آنها می تواند بیشتر هدف گرایانه و ذهنی باشد تا عینی. آنها کم صبر و حوصله هستند و دوست دارند یادگیری سریع اتفاق افتد و برای مطالبی که از نظرشان پیش پا افتاده و کم اهمیت است، زمان کمی صرف شود. این تیپ رفتاری اغلب با مربی و یا استاد وارد بحث و چالش می شوند و اغلب تلاش می کنند تا بر جلسه آموزشی (کلاس درس) تسلط پیدا کنند و استاد باید اوضاع را تحت کنترل داشته باشد تا بتواند ایشان را کنترل کند. افراد دارای این تیپ رفتاری دوست دارند تا فرصتی داشته باشند که به روش آزمون و خطا مطالب را بیاموزند.

سبک و روش یادگیری و مطالعه
 افراد با I  بالا

افراد High I( I بالا) آماده اند تا تمام روش های یادگیری را حداقل یک بار امتحان کنند. عقیده آنها این است که "هر روشی می تواند جالب باشد". آنها به پذیرش ایده ها و نظریات جدید تمایل زیادی دارند. افراد دارای این تیپ رفتاری دوست دارند در هر حالتی خوش بگذرانند و در طول فرآیند یادگیری فضای مفرح و سرگرم کننده داشته باشند. آنها در گروه و به صورت بصری بهتر یاد می گیرند. افراد با I بالا دوست دارند که فرصت مشارکت در بحث ها را داشته باشند. همچنین در حالتی که بتوانند شخصا در فرآیند یادگیری دخیل و درگیر باشند، به خوبی یاد می گیرند(مثل یادگیری از طریق روش Role Playing). این افراد دوست دارند که جلسات آموزشی به صورت کوتاه مدت و سریع باشد و این به دلیل آن است که مدت زمان توجه و تمرکزشان کوتاه تر از سایرین است.

سبک و روش یادگیری و مطالعه
 افراد با S  بالا

افراد High S (S بالا) در زمان یادگیری بسیار شنونده و پذیرا هستند. آنها ترجیح می دهند که فرآیند یادگیری از طریق روش مرحله به مرحله (Step By Step) ارائه شود. افراد دارای این تیپ رفتاری دوست ندارند که در شرایط آموزشی سریع و فوری تحت فشار قرار گیرند. آنها می خواهند مطمئن شوند که آنچه قرار بوده یاد بگیرند را فهمیده اند.

ضمنا دوست دارند که در جلسه آموزشی نظاره گر باشند و سپس در زمان های مختلف و جداگانه و در حضور مربی یا استاد به اجرای کارها و تکالیف بپردازند. این موضوع به آنها این فرصت را خواهد داد تا سوالاتشان را بپرسند و با فرآیند آموزشی جدید ارتباط بهتری برقرار کنند.

 این تیپ رفتاری صبر و شکیبایی بسیاری در حین یادگیری دارند.

سبک و روش یادگیری و مطالعه
 افراد با C  بالا

افراد High C (C بالا) دوست دارند تا جائی که ممکن است راجع به عناوین مطالب و موضوعاتی که قرار است بیاموزند، بدانند. دیدگاه آنها در یادگیری خیلی عینی و واقع گرایانه است.

این تیپ رفتاری می خواهند که جلسه آموزشی حتما با برنامه و طبق زمانبندی پیش رود.

آنها به مربی یا استادی که به صورت منطقی و غیر هیجانی درس می دهد، به بهترین شکل پاسخ می دهند. ضمنا ترجیح می دهند که حقایق، اطلاعات و استدلال ها در اختیارشان گذاشته شود تا به آنچه قرار است بیاموزند، کمک کند.

این افراد در طول جلسات آموزشی بسیار با دقت اند و در حین یادگیری یا توجه و تمرکز بسیار به مطالب گوش میدهند. چراکه می خواهند دقیقا در اولین بار مطلب را دریافت کنند.

افراد دارای این تیپ رفتاری سوالات بسیاری خواهند داشت و زمانی که می خواهند اطمینان حاصل کنند که آنچه را فهمیده اند دقیقا همان چیزی است که می خواستند یاد بگیرند، ممکن است در مقابل مربی و استاد بسیار منتقدانه رفتار کنند.    

 

 

 

حسین بهرامی

استارتاپ خدماتی و آموزشی بیمه خوبه

09352903900

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ مرداد ۹۹ ، ۱۴:۲۴
بیمه خوبه خرید آنلاین بیمه نامه

 با شش سوال مدیریت خود را ارزیابی نمایید:

 

چشم انداز: به کچا می روید؟؟؟

 

هدف: چرایی انتخای این چشم انداز چیست؟؟؟

 

استراتژی: چگونه و از چه مسیری خواهید رفت؟؟؟

 

استعداد: چه افرادی در این مسیر شما را همراهی می کنند؟؟؟

 

رشد: برای توسعه بازار ، برنامه شما چسیت؟؟؟

 

پایداری: چگونه این مسیر را با ثبات حفظ می کنید؟؟؟

 

 

 

 

 

 

 

حسین بهرامی

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ مرداد ۹۹ ، ۱۴:۰۹
بیمه خوبه خرید آنلاین بیمه نامه

آموزش در خانه به عنوان سیاست اجتماعی

مترادف

تحصیلات؛ آموزش در خانه؛ سیاست عمومی

تعریف

آموزش در منزل، یا آموزش خانه، آموزش و تعلیم کودکان در سن مدرسه بین 5 تا 17 سال است، که در یک مدرسه غیر دولتی یا خصوصی انجام می شود.

مقدمه: مروری اجمالی از آموزش در خانه در ایالات متحده

اگرچه خود آموزشی قدیمی است، آموزش در خانه، به عنوان یک وسیله رسمی و نهادی برای آموزش کودکان، در اواخر دهه 1970 و تنها با چند هزار پیروان آغاز شد. تا سال 2012؛ آخرین تخمین ها بیش از 1.7 میلیون کودک را که در خانه آموزش می دیدند را محاسبه می کند(مرکز ملی آمار آموزش و پرورش 2013). براساس اعلام وزارت آموزش آمریکا، کودکان بین 5 تا 17 سال که در خانه آموزش می دیدند 8/61٪ یا معادل 4/3٪ از کل کودکان مدارس ابتدایی و متوسطه را افزایش داده است. پس از تلاش زودهنگام برای مشروعیت آموزشی، فرهنگی و حقوقی، آموزش در منازل، به ویژه با کمک گروه های لابی قانونی سازمان یافته، مانند انجمن دفاع از حقوق آموزش در منزل(انجمن دفاع از حقوق آموزش خانگی، 2016)، دیگر نمی تواند به عنوان یک عنصر حاشیه ای از گزینه های مدارس دولتی در نظر گرفته شود(کوپر و سریو 2007). با توجه به ظهور و قدرت پایداری آن، اکنون یک جایگزین کاملاً نهادینه برای آموزش مدارس دولتی است و نقش مهمی در انتخاب آموزش و سیاست های گسترده اجتماعی دارد. سؤالات بسیاری در مورد آموزش در منزل به عنوان سیاست اجتماعی مطرح است: انگیزه ها یا دلایل اصلی آموزش در خانه چیست؟ آیا دانش آموزان شاغل در خانه به اندازه کافی از نظر اجتماعی و مدنی آماده هستند؟ آیا نظارت نظارتی کافی بر فعالیت های مختلف آموزش در منازل از جمله انتخاب برنامه درسی، آزمایش، پیشرفت دانشجویی و موارد مشابه وجود دارد؟ آینده آموزش در مدرسه خانگی چیست؟ این مقاله به این سؤالات می پردازد.

انگیزه های ابتدایی یا دلایل آموزش در خانه چیست؟

آموزش در منزل، یا آموزش خانگی، آموزش وتعلیم کودکان را در سن مدرسه در یک مکان خصوصی می داند. چرا امروزه نزدیک به دو میلیون کودک که در خانه آموزش می بینند در ایالات متحده آمریکا زندگی می کنند؟ سه توضیح اصلی برای مشارکت در  آموزش در خانه عبارتند از: شناسایی مذهبی، تأیید عقیدتی و دستیابی به سطوح بالاتر از پیشرفت تحصیلی دانش آموزان. چندین توضیحات ثانویه شامل مربیان خانوادگی است که یک الگوی نقش فعال و مثبت را برای کودکان فراهم می کند، به ایجاد یک احساس قوی از اثربخشی برای کمک به کودکان در یادگیری کمک می کند و همچنین به ارائه درک های قوی و مثبت از زندگی کمک می کند و برای مربیان خانوادگی آفریقایی-آمریکایی، این است که فرزندان خود را از اشکال و نمایش آشکار نژادپرستی که اغلب در مدارس دولتی رخ می دهد محافظت کند. این انگیزه ها یا دلایل در جزئیات بیشتر مورد بحث قرار گرفته است. ابتدا، با شروع دهه 1970، علاقه اولیه به آموزش در منزل از یک حوزه انتخابیه اختصاصی و صمیمانه ناشی می شد، که عموما از نظر سیاسی و عقیدتی محافظه کار، عمدتاً مسیحی انجیلی، عمدتاً سفید، و در درجه اول طبقه متوسط به بالا بودند(گایتر 2009). این هسته جمعیتی که عمدتاً در جوامع روستایی و حومه در حال گسترش زندگی می کرند، به وظیفه کتاب مقدس(مثلاً تثنیه 6: 7 ؛ ضرب المثل 22: 6 ؛ افسسیان 6: 4) برای آموزش، تعلیم و نظم و انضباط فرزندان خود در خانه اعتقاد داشتند، دور از آنچه آنها تأثیر منفی سیستم مدرسه ای را نهادینه می دانستند. حمایت از این جایگاه ترس شدیدی بود که در جنبش آموزش در خانه وجود داشت  آموزش عمومی نه تنها یک سیستم شکست خورده بلکه با عقاید اصلی آنها ایمان به خدا، ارزش های سنتی خانوادگی و تعلیم و تربیت متضاد بود(کونزمن 2013). برای تقویت باورهای خانواده ها به آموزش در خانه، سازمان هایی مانند گروه مشاوره حقوقی غیرانتفاعی، انجمن دفاع از حقوق آموزش خانگی، که توسط مایکل فاریس در سال 1983 تأسیس شده است، حمایت های قانونی و مشاوره ای را به خانواده هایی آموزش خانگی ارائه داده اند. انجمن دفاع از حقوق آموزش خانگی  با موفقیت از حقوق خانواده هایی که در خانه آموزش می دادند در هر 50 ایالت دفاع کرده است تا بتوانند آموزش خانگی را انجام دهند، که عمدتاً از مقررات دولتی که ظاهراً ناشایست است، جلوگیری نمی کند. دوم، شیوه های آموزش در خانه و گروه های سازنده متنوع تر می شود. در ابتدا با توجه به عدم دقت کافی در زمینه های اصلی آموزش - خواندن ، نوشتن و مهارت های ریاضی - مربیان خانگی رویکرد خود را گسترش داده اند تا انواع مدل های آموزشی و تعلیم مانند کلاسیک، خدماتی و کارآموزی را شامل می شود. شبکه های آموزش خانگی و گروه های تعاونی مربیان خانگی، در درجه اول "با ماندن مادران در خانه" ، در دهه 1990 و 2000 از هم پاشیدند. این مکان ها امکان تکرار در تنظیمات آموزشی نهادینه شده، تقسیم بر اساس سن، موضوع یا هر دو را فراهم می آورد. اجتماعات بزرگتری از مدارس خانگی مانند کنوانسیون های دولتی ظاهر شدند، جایی که فروشندگان برنامه آموزشی کالاهای خود را به بازار عرضه کرده و به فروش می رسانند و کارگاه های آموزشی آموزش های مفیدی را در مورد چگونگی آموزش رشته های موضوعی تخصصی، مانند ریاضی و علوم ارائه می دادند و نحوه رسیدگی به خواسته های کودکان با نیازهای ویژه را بیان می کردند. این کنوانسیون ها اغلب در پایتخت های ایالتی یا سایر شهرهای بزرگ برگزار می شد. سوم، علاوه بر تنوع فزاینده ای از آموزش و برنامه درسی، تنوع جمعیتی و اجتماعی شرکت کنندگان در مدرسه است. اگرچه شواهد اخیر حاکی از آن است که نزدیک به 75٪ از کل جمعیت آموزش خانگی سفیدپوست هستند، درصد فزاینده ای از خانواده های آفریقایی-آمریکایی و اسپانیایی و آمریکایی به سمت آموزش در منازل جذب می شوند. آموزش در منزل دیگر در حوزه افراد سفید پوست، طبقه متوسط ​​و متوسط به بالا ​​نیست. آموزش خانگی در بین خانواده های آفریقایی-آمریکایی به حدود 8٪ از تقریباً دو میلیون کودک بالای 12 سال که در ایالات متحده تحصیل کرده اند افزایش یافته است(ری 2015). تحقیقات اخیر نشان می دهد که بخش هایی از جامعه آفریقایی-آمریکایی از ناتوانی سیستم های مدارس دولتی، به ویژه آنهایی که در شهرهای بزرگ هستند، برای رفع نیازهای آموزشی دانش آموزان آفریقایی-آمریکایی، بسیار ناامید شده اند. تعداد قابل توجهی از آمریکایی های آفریقایی تبار مورد بررسی، گزینه های مبتکرانه را در عرصه عمومی، از جمله استفاده از اعتبار مالیاتی، و کوپن برای استفاده در مدارس خصوصی یا ناحیه ای، و مدارس منشور عمومی تأیید می کنند. نظرسنجی های اخیر نشان دهنده حرکت آرام و مداوم به سمت اماکن آموزش غیر دولتی، از جمله فعالیت های خصوصی و آموزش در خانه است. سؤال واقعی این است که "چرا خانواده های آفریقایی-آمریکایی به آرامی به سمت آموزش در منازل گرایش می یابند؟" مانند اکثر مربیان خانگی قفقازی، والدین آفریقایی-آمریکایی آرزو می کنند نتایج پیشرفت تحصیلی بهتر باشد، دستورالعمل های دینی و اخلاقی را از آنچه در مکان های مدارس عمومی ارائه شده است، و نیازهای آموزشی هر کودک و موارد دیگر را سفارشی سازی کنند. بر خلاف آموزش خانوادگی در قفقاز، مربیان خانگی آفریقایی و آمریکایی به دلیل آنچه "محافظت گرایی نژادی" نامیده می شود، به معنای "محافظت از فرزندان خود در برابر اثرات نژادپرستی ناشی از مدرسه" هستند، انگیزه خود را برای آموزش در منازل ارائه می دهند(مازاما و لوندی 2012). علاوه بر این، خانواده های آفریقایی-آمریکایی که در آموزش خانگی به سر می برند، اغلب از مکان استفاده می کنند تا از برنامه های درسی تخصصی استفاده کنند که اهمیت تاریخی مشارکت متمرکز در طیف گسترده ای از زمینه ها و تلاش ها را تأکید می کند. و فارغ از نژاد یا قومیت، تعامل و همکاری مدرسه دولتی و مدرسه در خانه در سراسر ایالات متحده افزایش یافته است. همکاری بیشتر نه تنها در جهت ارتقاء سطح پیشرفت تحصیلی بلکه افشای اسطوره هایی که دانش آموزان دبستانی در مسیری برابر با همتایان مدارس دولتی خود معاشرت نمی کنند، را تقویت می کند(دالکویست و همکاران 2006).

آیا دانش آموزان در آموزش خانگی از نظر اجتماعی و مدنی از آمادگی کافی برخوردار هستند؟

یک انتقاد عمده در مورد آموزش در منزل، عدم آماده سازی کودکان از نظر اجتماعی و مدنی است. این استدلال عمدتاً بر عدم تعامل اجتماعی و پیشرفت جامعه توسط فرزندان خانواده های مدرسه ای متمرکز است. پایه و اساسی برای آموزش عمومی محیطی است که از طریق تعامل نه تنها در کلاس بلکه در فعالیت های اجتماعی و رویدادهایی که باعث پیشرفت افراد متعهد اجتماعی می شود ایجاد شده است. خانواده های تحصیل کرده در خانه با جدیت این ادعاها را تکذیب می کنند و ادعا می کنند که از طریق تعاونی ها، رویدادهای اجتماعی، فرصت های تعامل در جامعه، باشگاه ها و رویدادهای ورزشی و انجمن ها، و خانواده های آموزش خانگی فرصت های کافی برای تقویت جامعه پذیری دارند(کونزمن و گیتر 2013 ، 19). تأثیرات طولانی مدت جامعه پذیری آموزش در منازل به چند روش از جمله انتقال نسلی اخلاق آموزش در منازل، تکمیل موفقیت آمیز آموزش عالی و سطوح بالاتر دانش سیاسی و مدنی تحقق می یابد. تعامل اجتماعی و ایجاد اجتماع برای آموزش در خانه خانوادگی، با این حال ، محدود به توسعه آداب بازی های صوتی با مجاورین در کنار هم نیست، بلکه به نیاز به شناسایی و توسعه ارزشهای دینی می باشد. همان طور که در ابتدا گفته شد، این نیز توضیح مهمی است که چرا خانواده های آموزش خانگی در وهله اول به آموزش و پرورش می پردازند، اما همچنین به تبیین مؤلفه مهم رشد عقیدتی دینی آنها: تقویت تعامل فرهنگی و مدنی با توجه به این ارزش های دینی-فرهنگی بسیار توسعه یافته و محافظت شده نیز کمک می کند. به عنوان مثال، مشارکت در تعاونی های مذهبی محور، یکی از راه های تقویت توانایی خانواده های آموزش خانگی در مقابله با چالش های فرهنگی نه تنها ایمانشان بلکه به نتایج مربوط به پیامدهای فرهنگی و مدنی از ایمانشان، مانند مخالفت عقیدتی و فلسفی با موضوعات سیاسی بحث برانگیز مانند سقط جنین، ازدواج همجنسگرا، تراجنسیتی و قانونی بودن مواد مخدر است. کودکان آموزش خانگی غالباً احساس شهامت محکمی دارند و انگیزه بیشتری برای مشارکت سیاسی و مدنی دارند، در درجه اول به دلیل اینکه آنها ساختار ارزشی بسیار پیشرفته تری نسبت به همسالان غیر مدرسه دارند. اگرچه برخی از آنها برای آموزش در خانه نه برای تشویق و توسعه آگاهی صحیح، مدنی و قانون اساسی بسیار مهم هستند(راس 2010) ، برخی دیگر آموزش های خانگی را برای ترویج اصول و ارزش های خوب شهروندی، ملیت و ارزش های دموکراتیک تکمیل می کنند(آری 1999). شواهد تجربی اضافی برای تعیین تأثیر مشارکت پایدار مدنی و اجتماعی آموزش در منازل به منافع عمومی بیشتر مورد نیاز است. اگر شواهد اولیه به عنوان نشانه ای باشد، چشم انداز آینده امیدوار کننده است.

آیا نظارت کافی بر تنظیم مقررات دولتی در مورد آموزش در خانه وجود دارد؟

این سؤال سوم برای بحث ما در مورد آموزش در خانه به عنوان سیاست اجتماعی بسیار مهم است. در بخش مهمی، چون که آموزش در منزل ترک تحصیل است، برخی می گویند یک عزیمت جدی، از روند آموزش نهادینه شده، باید نظارت بیشتری به دولت داشته باشد. هرچند جالب است که، این آزادی از مقررات دولتی دلیل مهمی برای پیگیری تحصیلات در خانه است. در این بخش سوم، نقش و عملکرد انجمن دفاع از حقوق آموزش در خانه در تأمین و حمایت از حق قانونی آموزش در خانه بررسی شده است؛ استدلال های مربوط به تنظیم تمرین در خانه مورد نقد قرار می گیرد؛ و در آخر، نتیجه گیری های کلی و پیامدهای مربوط به آموزش در خانه ارائه شده است. آموزش در خانه داری دیگر یک جنبش نوپا نیست، بلکه نمونه ای نهادینه و بسیار موفق در زمینه آموزش و تعلیم کودکان در محدوده خانه های خودشان است. آموزش در خانه یک پایگاه سیاسی و اجتماعی قوی، هم در اینجا(کوپر و هم کار 2007) و هم در سایر کشورها مانند کانادا(بشام و همکاران 2007) دارد. این سوال می شود که جایگاه قانونی آن تا چه اندازه مؤثر است. جواب کوتاه خیلی خوب است؛ جواب طولانی کمی پیچیده تر است. تا کنون، دیوان عالی ایالات متحده در مورد مشروعیت تحصیل در منازل اهمیتی نداده است. مطمئناً ادعاهای مربوط به بند آزاد اعمال اولین اصلاحیه مبنی بر اعلام حق والدین در خروج فرزندانشان از مدارس دولتی (به عنوان مثال پیرس در مقابل جامعه خواهران ؛ ویسکانسین در مقابل یودر) انجام شده است، در حالی که بند فرآیند موافقت نامه چهاردهم مدت ها است که حق والدین را در تربیت فرزندان خود به رسمیت می شناسد(گایتر 2009 ؛ کانزمن و گیتر 2013). هنوز، حتی با وجود عدم اعلامیه قانون اساسی، سازمان های مدافع از حقوق آموزش خانگی، مانند HSLDA ، همچنان راه های قانونی را برای حذف محدودیت های ایالتی در رابطه با والدین در زمینه تحصیل در خانه دنبال می کنند.انجمن حمایت از حقوق آموزش خانگی، که در سال 1983 تاسیس شد، با هدف دفاع و حمایت از قانون، اگر مشروطیت نباشد، حق والدین تنها اختیار  نظارت بر آموزش فرزندانشان است. در طول 30 سال گذشته، انجمن دفاع از حقوق آموزش خانگی از دادخواهی، مشاوره ، لابی استفاده کرده است، و از حق والدین در آموزش خانه برای آموزش فرزندان خود که در مخالفت دولت جلوگیری نشده اند دفاع کرده است.

مقاومت دولت در ابتدا قدرتمند بود، اما پس از چندین پیروزی در دهه 1990 و اوایل سالهای 2000 ، انجمن دفاع حقوق از آموزش خانگی موضع خود را به عنوان سازمان اصلی دفاع از آموزش خانگی محکم کرد و باعث تقویت دیدگاه فلسفی آنها از دولت و مدارس دولتی به عنوان دشمن آزادی شد، و نه به عنوان ایجاد کننده منافع مشترک: که به عنوان تحصیلات خوب فرزندان جامعه توصیف شده است(گیتر 2009 ؛ کونزمن و گیتر 2013). طبق اعلام انجمن دفاع از حقوق آموزش خانگی ، ایالات متحده به چهار دسته مقررات تقسیم می شوند: "بدون مقررات" ، "مقررات پایین" ، "مقررات متوسط" و "مقررات عالی". این طبقه بندی های نظارتی، گرچه گسترده و تا حدودی مبهم است، اما نشان دهنده میزان نیاز دولت برای نظارت و مقررات آموزش خانه است. این سطوح هیچگونه ابلاغیه ای برای ایالت یا مدرسه محلی ندارد که از طرف والدین لازم باشد مبنی بر اینکه آنها قصد نظارت گسترده  بر خانواده های آموزش خانگی از جمله تصویب برنامه درسی، صلاحیت معلمان برای والدین یا حتی ملاقات خانگی توسط آموزش و پرورش کشور را داشته باشند. از سال 2014 ، انجمن دفاع از حقوق آموزش خانگی گزارش کرده است که 11 ایالت هیچ مقرراتی را برای والدین برای شروع ارتباط با مقامات ایالتی یا محلی که قصدی برای  آموزش خانگ یداشته باشند ندارند(یعنی آلاسکا ، آیداهو ، تگزاس ، اوکلاهما ، میسوری ، آیووا ، ایلینویز ، ایندیانا ، میشیگان ، کانکتیکات ، و نیوجرسی)؛ 15 ایالت به صورت مکتوب  به  اطلاع رسانی والدین نیاز دارند، (به طور مثال ، کالیفرنیا ، نوادا ، یوتا ، آریزونا ، نیومکزیکو ، کانزاس ، نبراسکا ، وایومینگ ، مونتانا ، ویسکانسین ، کنتاکی ، می سی سی پی ، آلاباما ، جورجیا و دلاور).19 ایالت لازم است که اعلان کتبی برای والدین ارسال کنند ،ارسال نمرات آزمون  و / یا ارزیابی حرفه ای معتبر از پیشرفت دانش آموز، به ویژه اگر معلم ابتدایی مجوز معلمی یا آموزش رسمی نداشته باشد(به عنوان مثال ، واشنگتن ، اورگان ، کلرادو ، داکوتای شمالی ، داکوتای جنوبی ، مینه سوتا ، آرکانزاس ، لوئیزیانا ، تنسی ، فلوریدا ، کارولینای شمالی ، کارولینای جنوبی ، ویرجینیا ، ویرجینیا غربی ، اوهایو ، واشنگتن دی سی ، مریلند ، نیوهمپشایر و مین)، و 5 ایالت به کلیه الزامات قبلی احتیاج دارند و به یک مقام رسمی آموزش و پرورش برای  بازدید از منزل نیاز دارند (یعنی پنسیلوانیا ، نیویورک ، ورمونت ، رود آیلند و ماساچوست). از سال 2011 ، انجمن دفاع از حقوق  آموزش خانگی با موفقیت از تلاش های کشورهای مختلف برای محدود کردن فرصت والدین در آموزش خانگی جلوگیری کرده است. این محدوده از تلاش های ناموفق نیوجرسی، پنسیلوانیا، میشیگان و اوهایو برای تصویب حمایت های قانونی برای "کودکان در معرض خطر" بود، که به طور مؤثر والدین را ملزم به جستجوی و گرفتن مجوز از ایالت قبل از آموزش در خانه می کرد که دولت آن را "در معرض خطر" می نامید، (www.hslda.org/laws). اغلب اوقات، انجمن دفاع از حقوق آموزش در خانه برای هر نوع تماس، مثبت یا هر طور دیگر، با ایالت ها و مناطق محلی مدارس بسیار مهم است. با این حال، این به سادگی درست نیست. به عنوان مثال از سال 2016 ، یکی از حوزه های مهم نظارتی که هم توسط انجمن دفاع از حقوق آموزش خانگی و هم بیشتر ایالت ها مورد استقبال قرار گرفته است(برای مثال، 43 آوریل 2016) مشارکت دانش آموزان آموزش خانگی در سازمان های مدارس دولتی، کلوپ ها و فعالیت هایی مانند ارکستر، خوانندگی و ورزش است. این همکاری های مشترک بین خانواده های آموزش خانگی، تعاونی ها و سایر سازمان های مدارس خانگی و مدارس دولتی نشانگر این امر است(الف)هدفمند بودن مدافعان آموزش خانگی، سازمان ها و  مسئولان مدارس دولتی برای شروع جامعه معنادار و (ب) تعقیب هر دو طرف برای رسیدن به اهداف مشترک، چه از نظر فرهنگی و چه از نظر علمی. هنوز استدلال های مهمی وجود دارد که باید از نظر فلسفی و هم سیاست مداری در نظر گرفته شود، که مخالف برداشته شدن همه اشکال مقررات نظارتی بر آموزش در منازل است. یکی از صداهای اصلی، راب ریچ، استاد علوم سیاسی، دانشگاه استنفورد است. ریچ استدلال های فلسفی و سیاسی را به نفع مسئولیت سه جانبه برای آموزش کودک: کودک، والدین و دولت مطرح می کند(ریچ، 2008). اول، ریچ معتقد است که بین فلسفه و سیاست عمومی رابطه سه گانه وجود دارد: (1) تئوری سیاسی عنصر تجویز سیاست را فراهم می کند. (2) تئوری سیاسی محدوده "سیاست های مجاز" را در یک دولت لیبرال دموکراتیک محدود می کند؛ و (3) نظریه سیاسی ارزش هایی را ایجاد می کند که "فرایند دموکراتیک را ساختار می دهد" ، که درنهایت منجر به اجرای سیاست های عمومی می شود(2008 ، 19). برخی از اشکال تنظیم وضعیت آموزش در منازل در هنگام دفاع و ارتقاء مناسب است، به عنوان مثال، حقوق والدین در مدرسه خانگی ، "صدای مستقل کودک" (یعنی علاقه های او به ویژه کودک بزرگتر در چه مواردی قرار دارد) که نباید در آموزش خانگی بماند، و اختیارات و مسئولیت دولت برای اطمینان از تضمین حق تحصیلات برای همه، در نتیجه پیشرفت منافع عمومی است. بنابراین، برای ریچ غیرممکن است که از موضع دموکراتیک لیبرال مجاز باشد که هیچ محدودیتی برای آموزش در منزل نداشته باشد، با فرض اینکه منافع والدین فقط برای دفاع، ایمنی، و امنیت فرزندشان است و نه برای پیشرفت جامعه، که برای آنها آموزش و پرورش یک عنصر اساسی است. دوم، ریچ با قیاس بین موقعیت نظارتی دولت در مورد آموزش و اقتدار والدین در مورد رفاه فرزندانشان مخالف است. برخی منتقدان، مانند پری گلانزر ، ادعا می کنند که ریچ (1) "مسئولیت والدین را برای نشان دادن کفایت از آموزش در خانه نشان می دهد". (2) که او ”. . گرایش دولت به استفاده از مقررات را برای تضعیف جامعه مدنی ضروری برای دموکراسی لیبرال ارزیابی می کند "(گلانزر، 2008). ریچ مخالف است. این طور نیست که دولت اقتدار والدین و نظارت بر رفاه کودک را تحت الشعاع قرار دهد یا آن را برکنار کند، اما وقتی صحبت از آموزش و پرورش می شود، که دارای تأثیر و پیامد متعهدانه مدنی و اجتماعی است، اقتدار دولت متفاوت است. اختیارات دولت و مقررات نظارتی ضروری است، زیرا برای ریچ برخلاف والدین آموزش خانگی، آموزش یک امتیاز است و نه یک حق. دیگران، مانند رابرت کونزمن (2009) ، به دنبال یک چارچوب نظارتی متعادل هستند: یکی "تلاش می کند تا اصول و عملی را به تعادل برساند، و دیگری در صدد است در ضمن حفظ منافع اساسی کودکان، عقاید متنوعی را در مورد اهداف آموزش و پرورش به وجود آورد." (323). برای ایجاد این تعادل، سه شرط از تدوین تا اجرای سیاست تنظیم مقررات در خانه لازم است: (1) تشخیص دهید که منافع حیاتی کودکان در معرض خطر است. (2) اجماع عمومی برای تعریف و تحقق این "منافع حیاتی" ضروری است و (3) باید "راه های مؤثر برای سنجش معیارها"  وجود داشته باشد(324). اگر غیرممکن باشد، این امر بسیار دشوار خواهد بود. با این حال، در سیستم مدیریت فدرال ایالات متحده است. تا به امروز، بیشتر سیاست های آموزش در سطح ایالت انجام می شود، بنابراین برای ایجاد شرایطی که در آن تکرار شود، نیاز به همکاری اساسی بین هر سه سطح دولت است. با توجه به تاریخچه اخیر در مورد همکاری های جداگانه دولت از سیاست های آموزشی، به عنوان مثال، هیچ کودکی عقب نمانده است ، چشم انداز آینده به نظر خوب نمی رسد.

نتیجه گیری

آموزش در خانه، که از اوایل دهه 1920 تا دهه 1960 در ایالات متحده از بین رفت، در دهه 1970 دوباره به یادگار گذاشته شد، در درجه اول به عنوان یک گزینه جایگزین ایدئولوژیک و تعلیم و تربیت برای سیستم سنتی مدرسه سازی نهادینه شده است. علاوه بر این، والدین آموزش خانگی، که در ابتدا عمدتا قفقازی، محافظه کار و مسیحی بودند، تحصیلات خانه را به عنوان فرصتی مهم برای محافظت و مراقبت از رفاه فرزندان خود پذیرفتند ، کاری که اکثریت قریب به اتفاق آن اعتقاد ندارند سیستم مدارس دولتی انجام داده است. امروزه، آموزش در خانه متنوع تر است و خانواده هایی را با پیشینه های مختلف نژادی و قومی از جمله آفریقایی ها و اسپانیایی ها-آمریکایی ها می پذیرد و در عین حال جذابیت های خود را از لحاظ جغرافیایی گسترش می دهد و از ایالت های جنوبی روستایی گرفته تا ایالت های غربی و حومه ایالت انگلستان است. آموزش در خانه در 50 ایالت، به ویژه مجامع قانون گذاری ایالتی و دفاتر فرمانداری، مدافعان سرسختی دارد. قوانین ایالتی تقریباً در 50 ایالت تصویب شده است که باعث تقویت جذابیت آموزش در منازل می شود، از جمله این موارد کاهش ضوابط برای صدور گواهینامه والدین از شایستگی تدریس برای ارتقاء مشارکت و روابط ابتکاری بین والدین مدرسه خانگی، تعاونی ها و سایر سازمان ها و سیستم های مدارس دولتی است. این مشارکت ها شکافی را که یک بار در ورزش، هنر و موسیقی و سایر فرصت های سازمانی یافت شده است، ایجاد می کند، جایی که دانش آموزان دبستانی اکنون می توانند با همسالان مدارس دولتی خود در تعامل باشند. سازمان های وکالت حقوقی، مانند انجمن دفاع از حقوق آموزش در منزل از حق امتیاز (و / یا حق) والدین در مدرسه خانگی دفاع می کنند. با عضویت نزدیک به 100000 علامت، و لیست طولانی از پرونده های موفقیت آمیز دادگاه که از حق خانواده های مدارس خانگی و دانش آموزان برای پیگیری آموزش در منزل به عنوان یک جایگزین مشروع مدارس عمومی در پی آن محافظت می کند ، انجمن دفاع از حقوق آموزش خانگی همچنان به دولت های ایالتی فشار می آورد تا قوانین و مقرراتی را برای منع کردن این حق تصویب نکنند. تا سال 2000 ، اولین دانشگاه هنرهای مسیحی لیبرال، که در درجه اول دانشجویان دانشکده های خانگی را هدف قرار می داد، افتتاح شد. امروز ، بعد از 16سال ، کالج پاتریک هنری (PHC) با ثبت نام نزدیک به 500 دانشجوی محلی تمام وقت، با تعداد زیادی برنامه و رشته تحصیلی، ثبت نام می کند. کالج پاتریک هنری واقع در کشور لودون، تنها 50 مایل از مرکز شهر دی سی، دارای چندین رشته اعم از مقدمات، دولت، سیاستگذاری عموم ، اطلاعات استراتژیک و روزنامه نگاری سیاسی است که دانشجویان کارآموز در آن، با تحصیل و تحقیق در سازمان ها و سازمان های دولتی و سیاسی، قدرت و مهارت های علمی و حرفه ای خود را نشان می دهند. آموزش در خانه یک عنصر اساسی و کمک کننده در زمینه سیاست های اجتماعی و آموزشی امروزه است. همچنان که درک عمومی از سیستم مدارس دولتی ایالات متحده رو به وخامت می رود ، رشد و تقویت خود را ادامه خواهد داد. قوانین نظارتی همچنان موضوعی بحث برانگیز خواهد بود. تعادل بین نظارت شدید و سستی کامل دولت نسبت به آموزش در منزل بسیار مهم است. برخی از انواع رویکردهای میانه ضروری است، کسی که حقوق و امتیازات والدین آموزش خانگی و کودکان را با مسئولیت دولت در پی تعقیب منافع مشترک برای همه شهروندان خود قرار دهد.

 

 

 

 

Homeschooling as Social Policy

Stephen M. King Department of Government, History, and Criminal Justice, College of Arts and Sciences, Regent University, Virginia Beach, VA, USA

 

 

 

ترجمه: حسین بهرامی

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ مرداد ۹۹ ، ۱۸:۳۶
بیمه خوبه خرید آنلاین بیمه نامه

قرارداد بیمه  (بیمه نامه)

 عقدی است که به موجب آن یک طرف (بیمه‌گر)  متعهد می‌شود در ازاى دریافت حق بیمه از طرف دیگر (بیمه‌گذار)، در صورت وقوع حادثه، خسارت وارده به او یا شخص ذینفع را جبران کند یا مبلغ معینی را به وى یا شخص ذینفع بپردازد.

بیمه عمومى

به بیمه‌های غیر از بیمه زندگی اطلاق می‌شود.

حق بیمه

مبلغی است که بیمه‌گر در ازای پذیرش خطر طبق قرارداد بیمه از بیمه‌گذار مطالبه می‌کند.

تاریخ شروع پوشش بیمه ای

  عبارت است از تاریخ شروع پذیرش خطر توسط بیمه‌گر طبق قرارداد بیمه.

خسارت مالی

عبارت است از خسارتهای وارده به کلیه اموال منقول و غیر منقول متعلق(تحت مالکیت)شخص ثالث.

هر زیاندیده ای که آسیب ببیند چه جانی و چه مالی شخص ثالث است به استثناء راننده مسئول حادثه که شخص ثالث محسوب نمی شود.

به تعداد انواع اموال موجود ما باید کارشناس تربیت کنیم زیرا حوزه خسارتهای مالی بسیار گسترده است.

خسارت جانی

منحصراً مربوط به آسیب جانی و صدمات وارده به جسم آدمی است نه موجودات دیگر بلکه فقط انسان.

خسارت جانی شامل: دیه جرح + دیه فوت + دیه نقص عضو + هزینه درمان می باشد.

بیمه زندگی

نوعی بیمه مرتبط با حیات یا فوت انسان است که بیمه‌گر نسبت به پرداخت وجوهی معین براساس رویداد مشخصی، اطمینان می‌دهد.

بیمه شخص ثالث

کلیه زیاندیدگان ناشی از وسایل نقلیه موتوری زمینی (اعم از زیان جانی و مالی) خواه اشخاص حقیقی یا اشخاص حقوقی(شرکتها) باشند شخص ثالث نامیده می شوند.

بیمه بدنه

بطور کلی گروه بیمه اتومبیل جبران کننده خسارت‌های ناشی از حوادث رانندگی از جمله تصادف، آتش‌سوزی و سرقت به اتومبیل مورد بیمه، سرنشینان آن و اشخاص ثالث می‌باشد. علاوه بر موارد فوق شکست شیشه اتومبیل، دفاع از حقوق بیمه‌گزار در مراجع دادگستری و مراجعه به مسئول خسارت، توقف اتومبیل خسارت دیده در مدت تعمیر نیز با دریافت حق‌بیمه اضافی قابل بیمه شدن می‌باشد

خسارت‌هایی که در اثر حوادث اتومبیل متوجه اشخاص ثالث می‌شود به موجب بیمه‌نامه شخص ثالث مورد تامین قرار می‌گیرد. بیمه شخص ثالث جنبه اجباری دارد و تابع قانون و مقررات خاص خود می‌باشد. بنابراین این گروه بیمه را می‌توان به سه گروه زیر تقسیم کرد: پوشش بیمه بدنه اتومبیل نگرانی های بیمه گذاران (دارندگان این وسائل) در مورد حوادثی که منجر به آسیب دیدن اتومبیل آنها و ایجاد هزینه های پرداخت خسارت میگردد را کاهش می دهد یا از میان می برد.

در بیمه های بدنه بیمه گذار در مقابل پرداخت مبلغی به عنوان حق بیمه در صورت آسیب دیدن اتومبیل خود بخاطر خطرات تحت پوشش مبلغی را به عنوان خسارت دریافت خواهد کرد به طور کلی اتومبیلهایی که جهت پوشش بیمه بدنه معرفی میگردند در ابتدای امر بایستی قابلیت پوشش بیمه بدنه را دارا باشند و این قابلیت در مرحله اول از دو راه اثبات میگردد:

بیمه آتش سوزی

موضوع بیمه آتش سوزی ، تأمین خسارت و جبران زیان‌های مالی و مادی است که بر اثر وقوع خطر آتش‌سوزی به اموال و دارائی‌های منقول و یا غیرمنقول بیمه‌گذار اعم از اشخاص حقیقی یا حقوقی وارد می‌شود. بنابراین در بیمه آتش سوزی، خسارت‌های مالی مورد تأمین قرار می‌گیرند نه خسارت‌های جانی و بدنی. لذا، درصورتیکه صدمه‌ای به افراد برسد، معمولاً این بیمه آنرا پوشش نمی‌دهد. لازم به ذکر است که خسارت وارد به اموال اشخاص ثالث بر اثر وقوع آتش‌سوزی که مطابق قانون، موجب مسئولیت و پاسخ‌گویی بیمه‌گذار شود نیز همراه پوشش خطر آتش‌سوزی یا به‌طور جداگانه از طریق بیمه مسئولیت مدنی مورد تأمین بیمه‌گران قرار می‌گیرند.

بیمه مسئولیت

بیمه های مسئولیت از جمله رشته های بیمه ای است که به طور مستقیم در تنظیم روابط اجتماعی افراد جامعه ، شناخت افراد از حقوق و مسئولیتهای یکدیگر و تامین امنیت حرفه ای مشاغل و فعالیتها تاثیر گذار می باشد .

بطور کل اگرچه بیمه مسئولیت تأمینی برای اشخاص ثالث در قبال مخاطرات ناشی از فعالیت و زیست بیمه گذار می باشد اما بیمه گذار با توجه به جبران خسارت از سوی بیمه گر (شرکت بیمه) آرامش و اطمینان خاطری در زمان فعالیت خود کسب خواهد نمود..

زیر شاخه های بیمه مسئولیت عبارتند از

بیمه مسئولیت عمومی

رشته بیمه مسئولیت عمومی مشتمل بر 15 زیررشته می‌باشد که عبارتند از:

بیمه عملیات ساختمانی

بیمه تمام خطر پیمانکاران

بیمه مسئولیت آتش سوزی

بیمه مسئولیت جامع شهرداری

بیمه مسئولیت تابلوهای تبلیغاتی

بیمه مسئولیت مجموعه های ورزشی

بیمه مسئولیت شکارچیان و محیط بانان(زیر رشته مسئولیت عمومی)

بیمه مسئولیت رایانه

بیمه مسئولیت حیوانات خانگی

بیمه مسئولیت مدیران مراکز آموزشی

بیمه مسئولیت مدیران اردوها

بیمه مسئولیت مستاجر در مقابل موجر

بیمه مسئولیت حرفه ای

کلیه کارفرمایان نسبت به جبران خسارات وارده به کارکنان و کارگران که ناشی از حوادث حین کار باشد و منجر به صدمات جسمانی و جانی شود، مسئول هستند. این بیمه مسئولیت مدنی بیمه ‌گذار را در مقابل کارکنان، تحت پوشش بیمه قرار می‌دهد. تمامی کارکنان شاغل در محدوده کارگاه - اعم از کارگران ایرانی و غیرایرانی- تحت پوشش این بیمه خواهند بود. به موجب این بیمه‌، غرامت فوت و نقص عضو کارگران در حد دیه و همچنین هزینه پزشکی آنان قابل پوشش می‌باشد.

رشته بیمه مسئولیت حرفه ای مشتمل بر 20 زیررشته می‌باشد که عبارتند از:

بیمه مسئولیت حرفه ای پزشکان

بیمه مسئولیت حرفه ای مهندسین

بیمه مسئولیت حرفه ای دلالان رسمی

بیمه مسئولیت حرفه ای نمایندگان بیمه

بیمه مسئولیت حرفه ای پارکینگ

بیمه مسئولیت مدنی تورها

بیمه مسئولیت فنی بیمارستان

بیمه مسئولیت حرفه ای مدیران و ناجیان استخر

بیمه مسئولیت مدنی نگهداری آسانسور

بیمه مسئولیت حرفه ای پیراپزشکان

بیمه مسئولیت حرفه ای شهربازی

بیمه مسئولیت حرفه ای هتل داری

بیمه مسئولیت مهدکودک

بیمه مسئولیت مدیر سینما

بیمه مسئولیت حرفه ای مدیران رستوران ها.

بیمه مسئولیت نگهبانان مسلح بانک ها

بیمه مسئولیت حرفه ای تعمیر کاران

بیمه مسئولیت حرفه ای وکلای دادگستری

بیمه مسئولیت حرفه ای سردفتران و دفتریاران

بیمه مسئولیت حرفه ای مراقبین در منزل

 

بیمه مسئولیت کارفرما در قبال کارکنان

کلیه کارفرمایان نسبت به جبران خسارات وارده به کارکنان و کارگران (تمامی کارکنان شاغل در محدوده کارگاه - اعم از کارگران ایرانی و غیرایرانی) که ناشی از حوادث حین کار باشد و منجر به صدمات جسمانی و جانی شود، مسئول هستند. این بیمه مسئولیت مدنی بیمه‌گذار را در مقابل کارکنان، تحت پوشش بیمه قرار می‌دهد.

بیمه مسئولیت قراردادی

بیمه مسئولیت قراردادی بیمه‌ای است که یک‌طرف قرارداد به علت تخلف از شرایط مندرج در قرارداد (یعنی عدم انجام تعهدات خود یا انجام تعهد بطور ناقص) باعث زیان طرف دیگر شود، در این‌صورت مسئولیت قرارداری تحقق می یابد. رشته بیمه مسئولیت قراردادی خسارات مالی ناشی از موارد فوق را جبران می‌نماید.

بیمه طرح های خاص

بیمه طرح های مخصوص زمانی صادر می شود که موضوع برای بیمه گر جدید باشد خسارات تحت پوشش و میزان حق بیمه طبق توافق طرفین تعیین می شود.

 

بیمه اشخاص (عمر)

بیمه عمر از دیدگاه حقوقی، قراردادی است که به موجب آن بیمه‌گر در مقابل دریافت حق ‌بیمه از بیمه‌گذار متعهد می‌شود که در صورت فوت و یا حیات بیمه ‌شده در زمان معینی مبلغی به عنوان سرمایه و یا مستمری به استفاده‌کننده (بیمه‌گذار یا شخص ثالث) تعیین شده از طرف او و یا وراث قانونی بپردازد.

خطر فوت در بیمه‌های عمر، به هر علت و شامل انواع بیماری‌ها و حوادث می‌باشد و فقط هزینه‌های جنگ و خودکشی از آن مستثنی شده، تنها تحت ضوابط خاصی تحت پوشش قرار می‌گیرند.

هدف اساسی بیمه‌های عمر ایجاد، جمع آوری ذخایر مالی، سرمایه‌گذاری، کسب سود حاصله از سرمایه‌گذاری و نهایتاً ایفای تعهدات شرکت بیمه‌گر در قبال استفاده‌کنندگان می‌باشد.

در بیمه‌های عمر، بیمه‌گذار با پرداخت حق بیمه معینی به صورت ماهیانه، سالیانه یا یکجا، مبلغ معینی را پس از پایان مدت بیمه‌نامه دریافت خواهد کرد و در صورت فوت بیمه شده در طول مدت قرارداد، مبلغ مقرر به استفاده کنندگان ذینفع تعلق می‌گیرد.

تعیین می‌شود.

بیمه اشخاص (حوادث)

موضوع این بیمه سانحه وحادثه‌ای است که می‌تواند منجر به فوت، نقص عضو و از کار افتادگی دائم کلی و یا جزئی، از کارافتادگی موقت، جراحت و صدمات بدنی و هزینه های پزشکی گردد.

موضوع بیمه حوادث پرداخت غرامت معین در صورت فوت موردبیمه یا نقص عضو و از کار افتادگی و جبران هزینه‌های درمانی ناشی از وقوع حوادث مشمول بیمه است. خطر فوت و نقص عضو به عنوان پوشش‌های اصلی در بیمه‌های حوادث می‌باشد و خطرات از کارافتادگی موقت و بستری در بیمارستان و هزینه‌های پزشکی ناشی از صدمات و جراحات به عنوان خطرات تبعی قرار دارند.

بیمه‌های حوادث اکثراً به صورت پوشش خطرات ناشی از حوادث در تمام اوقات (24 ساعت شبانه روز) و در هر مکان و یا زمان در طول مدت بیمه‌نامه بوده و شامل خطرات شغلی، حرفه‌ای، ورزشی، ماموریت، مسافرت و ... می‌گردد

 

 

حسین بهرامی

استارتاپ بیمه خوبه

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ مرداد ۹۹ ، ۱۶:۱۶
بیمه خوبه خرید آنلاین بیمه نامه

استراتژی های بازاریابی وفروش در شرایط بحران

مفهوم بحران:

مفهوم بحران می تواند به معنای انحراف از وضعیت تعادل عمومی رابطه سازمان با محیط یا تعریفی از خصوصیت محیطی باشد که سازمان مجبور است به صورت مستمر از آن آگاهی داشته باشد. یک بحران سازمانی صرفا فاجعه ای نظیر رکود اقتصادی، سقوط یک هواپیما نیست که باعث خسارات شدید محیطی می شوند، بلکه می تواند دارای شکل هایی متنوع نظیر: بد نام شدن محصول، مخدوش شدن خدمات پشتیبانی، تحریم محصولات، اعتصاب، رشوه خواری، بلایای طبیعی در زمینه انهدام محصول، خرابی سیستم اطلاعات شرکت باشد.

براساس نظرات پیترسون و کلایر، مدیریت بحران تلاش نظام یافته توسط اعضای سازمان همراه با ذی نفعان خارج از سازمان، در جهت پیشگیری از بروز بحران ها و یا مدیریت اثر بخش بحران در زمان وقوع است.

طبقه بندی بحران از دیدگاه پارسونز

1- بحران های فوری: این بحران های هیچ گونه علامت هشدار دهنده قبلی ندارند و سازمان نیز قادر به تحقیق و نیز برنامه ریزی برای دفع آنها نیستند.

2- بحران های تدریجی: این بحران ها به آهستگی ایجاد می شوند و می توان آنها را متوقف کرده و یا از طریق اقدامات سازمانی محدود ساخت.

3- بحران های ادامه دار: این بحران ها هفته ها، ماه ها، و یا حتی سال ها به طول می انجامند. استراتژی های مواجه شدن با این بحران ها در موقعیت های متفاوت، به فشار های زمانی، گستردگی کنترل و میزان عظیم بودن این وقایع بستگی دارد.

سوالات اساسی برای برخورد با بحران

1- عوامل وگرایشات کلیدی بیرونی که بیشترین تأثیر را روی کسب وکار شما تا 2 سال آینده خواهند داشت کدامند؟

2- عوامل وروندهای کلیدی بیرونی که بیشترین تأثیر را روی کسب وکارتان تا 5 سال آینده خواهند داشت کدامند؟

3- چه نوع گرایشات بازاریابی وتوسعه ای را انتظار دارید که در 2 سال آینده شاهد باشید؟

4- چه نوع گرایشات بازاریابی و توسعه ای انتظار دارید که در 5 سال آینده شاهد باشید؟

5- بزرگترین تغییر وتحولاتی که انتظار دارید در 2 سال آینده در ادامه کسب وکارتان با آنها روبرو شوید، کدامند؟

6- بزرگترین تغییر وتحولاتی که انتظار دارید در 5 سال آینده در ادامه کسب وکارتان با آنها روبرو شوید کدامند؟

 

اقدامات مهم

بازنگری وتغییر زنجیره ارزش

طرز فکر نوآورانه وخلاق

آموزشهای تازه ومناسب

بازاندیشی زیرساخت ها

پیشگیری های لازم

استراتژیهای بازاریابی:

استراتژی های بازار

خارج شدن از بازارهای ضعیف وغیرمفید

متمرکز شدن در بازارهائی که شناسه (برند) شرکت قوی است.

خرید رقبای ضعیف وشراکت وهمکاری با دیگران

توجه به بازارجوانان یا بازارهای فعال

گرایش به بعضی از بازارهای خارجی

توجه به بازارهای دست دوم

حضور در بازارهای فعال ونوظهور و خارجی

استراتژی های محصول

کنارگذاری محصولات ضعیف

محدود کردن یا خودداری از معرفی محصولات جدید

تأکید برشناسه (برند) های مناسب و قابل پذیرش بازار

سازگاری با شرایط بازار

تمرکز بر محصولات ساده

گرایش به گارانتی وتضمین ها وخدمات جانبی واضافی

محدود کردن محصولات لوکس وغیرضروری

محدود کردن خطوط تولید و محصول

استراتژی قیمت

حفظ قیمت ها همراه با بهبود کیفیت

کاهش قیمت همراه با حفظ کیفیت

خودداری از کاهش کیفیت و قیمت

توجه به قیمت گذاری مبتنی بر چرخه عمر کالاها وشرایط بازار

استراتژی ترویج

حفظ بودجه ترویج

افزایش استفاده از رسانه های مطبوعاتی مناسب

اطمینان سازی از طریق جاذبه های منطقی وجدید

استفاده از خریداران ومصرف کنندگان راضی در تبلیغات

بزرگنمائی موفقیت ها و جلوه گری های مربوطه

تبلیغات توصیه ای ومشاوره ای

گرایش به روابط عمومی ورابطه سازی

توجه به عوامل انگیزشی مناسب وآنی

آموزش فروشندگان برای تأثیرگذاری بیشتر

کاهش استفاده از چهره های محبوب

استراتژی توزیع

دقت در انتخاب مکانها ومحل ها

 فروش در مراکز عمده فروشی وتخفیفی وارزان

حضور در بازارچه ها وبازارهای عمومی

همکاری با واسطه های گوناگون و جدید

تقویت روابط با توزیع کنندگان فعال

توصیه های دهگانه بازاریابی در بحران

DON’T
PANIC

از بحران نترسید

از بحران نترسید

 

 

VALUE
EXISTING
CUSTOMERS


مشتریان فعلی را ارزشمند بدانید

VALUE EXISTING CUSTOMERS
مشتریان فعلی را ارزشمند بدانید

تأکید بر ارزش بیشتر برای مشتریان فعلی به جای یافتن مشتریان جدید را نوعی استراتژی اثربخش کاهش قیمت تمام شده بدانید.

VALUE EXISTING CUSTOMERS

HOW?چگونه

            تنظیم وترویج برنامه های وفادارسازی مشتریان برای تکرار خرید آنها

ایجاد انگیزه در مشتریان فعلی برای خرید در شرایط بحران ورکود

تأکید بر ارائه ارزش اضافی برای مشتریان فعلی شامل :      

افزایش دوره گارانتی ویا ارائه خدمات اضافی وجانبی

آموزش کارکنان برای برآورده ساختن نیازهای گوناگون مشتریان فعلی از طریق فروش اقلام جانبی، مکمل، مرتبط وغیرمرتبط

پیش بینی پاداش خرید برای مشتریانی که دائماً خرید می کنند.

STOP
WASTING
MONE



ضایعات را متوقف کنید

STOP WASTING
MONEY

ضایعات را متوقف کنید.

جلوگیری از هزینه های تبلیغاتی وبازاریابی غیرموثر.

توقف  هزینه هایی که قابل اندازه گیری نیستند.

هزینه های اضافی را بیرحمانه حذف کنید.

از سازوکارهای ارتباط با مشتریان وتعامل با آنان استفاده کنید.

SELL
BENEFITS

منافع را بفروشید

SELL BENEFITS
منافع را بفروشید

خریداران مایلند خرید کنند نه آنکه به آنها چیزی فروخته شود.

آنها محصول شما را نمی خرند بلکه دستاورد ونتیجه محصول (منافع مورد نظرشان )  را می خواهند.

نگرش وطرز فکرتان را تغییر دهید.

نیازها وخواسته های پنهان مشتریان را بشناسید و پاسخگو باشید.

به مشتریان ثابت کنید که آنها را درک می کنید وبه منافع وعلائق آنها توجه دارید.

مشکل گشا وراهگشا برای مشتریان باشید.

RETURN ON
INVESTMENT
RoI

بازگشت سرمایه گذاری

RoIبازگشت سرمایه گذاری   

همه هزینه های بازاریابی باید قابل رهگیری باشند .

آگاه باشید که هر هزینه ای کجا وچگونه خرج می شود.

اگر هزینه ای موثر وقابل رهیابی نیست ،همین امروز آنرا قطع کنید.

اگر هزینه ای موثر هست بیشتر خرج کنید.

HELP
YOUR
FRIENDS

به ذینفعانتان کمک کنید

HELP YOUR
FRIENDS

به ذینفعانتان کمک کنید

با کانالهای بازاریابی خود مساعدت کنید.

آنها را بعنوان گروههای مرجع یا معرف ومبلغ حفظ کنید.

ارتباط خود را با ذینفعان بهبود بخشید .

اطلاع یابی واطلاع رسانی به آنها را بهتر وبیشتر کنید تا فروشتان افزایش یابد.

MAKE SOCKS & PANTS?


به محصولات ضروری واولویت ها توجه کنید
 

MAKE SOCKS
& PANTS?

در شرایط بحران خریداران به کالاها وخدمات ضروری توجه دارند ،آنها را تأمین کنید.

فعالیتهای بازاریابی خود را بروی تأمین کالاها وخدمات ارزان و مناسب با بودجه مشتریان خود متمرکز کنید.

بسته های کالاها و خدمات خود را کوچکتر ،محدودتر وارزانتر کنید.

به مشتریانی که از نظر مالی مطمئن تر هستند توجه کنید.

YOUR HIDDEN
SALESFORCE!

نیروی فروش پنهان!

YOUR HIDDEN
SALESFORCE!

نیروی فروش پنهان

در شرایط بحران خریداران به نظرات دیگران توجه دارند و تنها به گفته های شما اعتماد نمی کنند .

تأثیرگذاران روی مشتریان کلیدی خود را بشناسید وبا آنها ارتباط مناسبی داشته باشید.

تأثیرگذاران ،گروههای مرجع، مشتریان راضی ووفادار را شناسائی  کنید وآنها را بعنوان معرف ومبلغ خود بدانید .

ایجاد انگیزه در تأثیرگذاران و گروههای مرجع رااستراتژی بازاریابی مناسبی برای دوره رکود وبحران بدانید.

DON’T DESTROY YOUR BRAND

شناسه(برند) خود را نابود نکنید.

DON’T DESTROY
YOUR BRAND

شناسه (برند) خود را نابود نکنید.

سالها تلاش برای خوشنامی وشناسه سازی می تواند با یک سیاست غلط بازاریابی از جمله کاهش مرتب قیمت یا کیفیت ،نابود گردد.

هنگام بازگشت شرایط عادی بازار ،خریداران به شناسه هایی گرایش خواهند داشت که در دوره رکود کیفیت خود را حفظ کرده اند.

برای حفظ شناسه به جای کاهش چند گانه قیمتها سعی کنید ارزشی اضافی وجانبی به مشتریان خود ارائه دهید واز کاهش قیمت وکیفیت  جداً خودداری کنید.

MEASURE
MEASURE
MEASURE

اندازه گیری
اندازه گیری
اندازه گیری

MEASURE MEASURE MEASURE
اندازه گیری، اندازه گیری، اندازه گیری

مراقب باشید که  عملکرد بازاریابی وفروش خود را از طریق معیارهای گوناگون اندازه گیری کرده وشاخص ها را  پیگیری کنید.

توجه داشته باشید که:

48% از بازاریابان  تنها یکبار به مشتری مراجعه می کنند.

25% از بازاریابان  فقط دو بار به مشتری مراجعه می کنند.

12% از بازاریابان فقط سه باربه مشتری مراجعه  می کنند.

فقط وفقط 15% از بازاریابان بیش از سه بار به مشتری مراجعه می کنند.

MEASURE MEASURE MEASURE

Why?چرا

2% از فروشها ناشی ازاولین ارتباط ها هستند.

3% از فروشها مربوط به دومین ارتباط هستند.

5% از فروشها حاصل سومین ارتباط هستند.

10% از فروشها حاصل چهارمین ارتباط هستند.

80% از فروشها حاصل پنجمین تا دوازدهمین ارتباط هاست.

MEASURE MEASURE MEASURE

اگر بازاریابان بیش از یکبار پیگیر مشتری نباشند ،98%درآمد را به رقبا می دهند!

MEASURE MEASURE MEASURE

It Gets Worse!

Why do people stop buying from a business?

چرا مشتریان خرید خود را متوقف می کنند؟

-1% می میرند.

-3% نقل مکان می کنند.

-5% به توصیه دوستان وبستگان توجه می کنند.

-9% به گزینه دیگری که فکر می کنند ارزشمندتر است توجه دارند.

-14% از کالاها وخدمات شرکت ناراضی هستند.

-68% خرید خود را بعلت بی تفاوتی ها متوقف می کنند.

طبق تحقیقات AMA:

60% بازاریابان معتقدند که کاهش هزینه های مربوط به برنامه های کلیدی بازاریابی بزرگترین اشتباه است.

بزرگترین چالش درونی برای بازاریابان، نشان دادن ارزش ونقش بازاریابی در شرایط  بحران است.

یکی از مهمترین وظایف بازاریابان در شرایط بحران، ارتباط استراتژی های بازاریابی با اهداف اصلی کسب وکار وتمرکز وتأکید بر استراتژی شناسه (برند) در بلند مدت است.

چهار استراتژی بازاریابی برای غلبه بر بحران

1- استراتژی ارزش وارزنده بودن به جای تغییرات وکاهش قیمت ها

فقط 3 درصد از بازاریابان معتقدند که کاهش متعدد قیمت ها می تواند باعث حفظ ورشد کسب وکار در شرایط بحران گردد

2- استراتژی هدف گذاری مجدد( بازار هدف جدید)

 67 درصد بازاریابان معتقدند که با تعریف وانتخاب بازار هدف جدید ومناسب، آثار منفی بحران کاهش می یابد

تعیین بخشهای نامناسب بازار وخودداری از خدمت رسانی به آنها

تعریف بازارهایی که نمی توانند بازار هدف باشند.

تمرکز بر بخش های مفید وموثر بازار

3- استراتژی سرمایه گذاری در نوآوری ومحصولات نوآورانه

66 درصد از بازاریابان معتقدند که ریسک نوآوری محصول جدید در دوره بحران هم اندازه یا کمتر از ریسک های مربوط به شرایط عادی است.

تمایز از طریق نوآوری در خدمات وکالاها در اقتصاد بحرانی بسیار ارزنده است.

سرمایه گذاری در تحقیق وتوسعه لازمه رقابت در بحران است.

4- استراتژی پشتیبانی از شناسه ها (برند)

 63 درصد بازاریابان بر این باورند که سرمایه گذاری روی شناسه( برند) وشناسه سازی باعث کاهش آثار منفی بحران است.

ارتباط با مدیران بخشهای گوناگون برای تغییر استراتژی ها

تغییر وجابه جائی استراتژی ها جهت دستیابی به اهداف کسب وکار در بحران

مدیرت موانع وچالشها

حساس شدن به چالشها وموانع درون سازمانی

غلبه کردن بر روحیه ترسیدن وترساندن ونومیدی

خودداری از شتاب زدگی وهیجان زدگی

برطرف کردن روحیه بی تفاوتی، دیراندیشی ،صبر وانتظار، توجیه ومقایسه های نادرست

رسیدگی کردن ورفع عوامل ساختاری وابزاری

 حساس شدن وواکنش درست به چالشها وموانع بیرونی

دیده بانی تحولات محیطی وامواج تازه بحران

برخورد درست با محدودیت ها ومحرومیت های ناشی از بحران

واکنش سریع نسبت به تحولات وفرصتها وتهدیدهای جدید

ارتباطات واطلاعات روز برای مقابله، مهار وکنترل موانع ومشکلات گوناگون

مدیریت مخارج

حساس شدن به مراکزو عوامل وعناصر هزینه

بازنگری بودجه ها

صرفه جوئی ودرست خرج کردن

جلوگیری از هزینه های جدید اضافی

نظارت وکنترل هزینه ها به طور دائم

کاهش هزینه های غیرضروری وسربار

آثار بلند مدت وکوتاه مدت مخارج وهزینه ها

مدیریت منابع

تعیین ،تشخیص ، تخصیص وترکیب واستفاده درست از منابع انسانی ومالی در شرایط بحران

استفاده از شبکه منابع شامل منابع خودی، ارتباطی ومشارکتی

مدیریت عوامل تولید در شرایط بحران

مواد اولیه مناسب (میزان، قیمت،موجودی)

سرمایه (منابع، هزینه، استفاده)

نیروی انسانی( ترکیب ، بهره وری)

ماشین وتکنولوژی ( انتخاب واستفاده درست)

مدیرت عناصر آمیزه بازاریابی

محصول( تناسب با شرایط بحران)

قیمت ( ارزش وارزنده بودن)

توزیع( زمان، مکان وشرایط وکانال های جدید ومناسب)

ترویج ( بودجه، ترکیب واستفاده درست)

مدیریت منافع

 ارتباط نزدیک با مشتریان کلیدی ورفتارشناسی بازار

فرهنگ سودآوری وسودرسانی

تعریف منافع کوتاه مدت وبلند مدت مورد نظر

حساسیت به مراکز درآمد وسود

مزیت یابی ومزیت سازی های تازه ومکمل

تشخیص منفعت از دید مشتریان

ارائه ارزشهای اضافی وجدید

افزایش بهره وری در سطوح وواحدهای مختلف با استفاده از داده های بهتر، بازمهندسی فرایندها

وسازماندهی مجدد ونوآفرینی ها

مدیریت بهتر هزینه / فایده

نتیجه گیری:

استراتژی های مطرح شده در شرایط بحران به نوعی توصیه هایی عمومی می باشد که مدیریت استراتژیک باید آنها را مد نظر قرار داده و با توجه به خرد خود و در نظر گرفت شرایط بدان ها عمل کند. قابل به ذکر است که در شرایط خاصی ممکن است هر یک از استراتژی های ذکر شده به صلاح دید سازمان اجرا نشود و یا به نوع دیگری اجرا گردد.

 

 

منبع:

www.drroosta.com

www.aftabir.com

 

 

حسین بهرامی

استارتاپ خدماتی و آموزشی بیمه خوبه

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ مرداد ۹۹ ، ۱۶:۰۰
بیمه خوبه خرید آنلاین بیمه نامه

 

 

فصل 3(ادامه)

ماده 60:


ارجاع کار اضافی با تشخیص کارفرما به شرط پرداخت اضافه کای(موضوع بند ب ماده 59) و برای مدتی که جهت مقابله با اوضاع و احوال ذیل ضروت دارد مجاز است و حداکثر اضافه کاری موضوع این ماده 8 ساعت در روزخواهد بود (مگر در موارد استثنائی با توافق طرفین ). الف جلوگیری از حوادث قابل پیش بینی و یا ترمیم خسارتی که نتیجه حوادث مذکور است.

باعاده فعالیت کارگاه، درصورتیکه فعالیت مذکور به علت بروز حادثه یا اتفاق طبیعی از قبیل، سیل، زلزله و یا اوضاع و احوال غیر قابل پیش بینی دیگر قطع شده باشد.

 


تبصره 1:


پس از انجام کار اضافی در موارد فوق، کارفرما مکلف است حداکثر ظرف مدت 48 ساعت، موضوع را به اداره کار و امور اجتماعی اطلاع دهد تا ضرورت کار اضافی و مدت آن تعیین شود.

تبصره 2:


درصورت عدم تایید ضرورت کار اضافی توسط اداره کار و امور اجتماعی محل، کارفرما مکلف به پرداخت غرامت و خسارات وارده به کارگر خواهد بود.

 

 

 

فصل 3(ادامه)

ماده 64:


مرخصی استحقاقی سالانه کارگران با استفاده از مزد و احتساب چهار روز جمعه، جمعا یکماه است. سایر روزهای تعطیل جزء ایام مرخصی محسوب نخواهد شد. برای کار کمتر از یکسال مرخصی مزبور به نسبت مدت کار انجام یافته محاسبه می‌شود.

 

 

فصل 3(ادامه)

ماده 64:


مرخصی استحقاقی سالانه کارگران با استفاده از مزد و احتساب چهار روز جمعه، جمعا یکماه است. سایر روزهای تعطیل جزء ایام مرخصی محسوب نخواهد شد. برای کار کمتر از یکسال مرخصی مزبور به نسبت مدت کار انجام یافته محاسبه می‌شود.

ماده66:


کارگر نمی‌تواند بیش از 9 روز از مرخصی سالانه خود را ذخیره کند.

 

 

فصل 3(ادامه)

ماده 69:


تاریخ استفاده از مرخصی با توافق کارگر و کارفرما تعیین می‌شود درصورت اختلاف بین کارگر و کارفرما نظراداره کار و امور اجتماعی محل لازم الاجراء است.


تبصره 1:


درمورد کارهای پیوسته (زنجیره ای ) و تمامی کارهائیکه همواره حضور حداقل معینی از کارگران در روزهای کار را اقتضا می‌نماید، کارفرما مکلف است جدول زمانی استفاده از مرخصی کارگران را ظرف سه ماه آخر هر سال برای سا ل بعد تنطیم و پس از تایید شورای اسلامی کار یا انجمن صنفی یا نماینده کارگران اعلام نماید.

ماده74:


مدت مرخصی استعلاجی، با تائید سازمان تامین اجتماعی، جزء سوابق کار و بازنشستگی کارگران محسوب خواهد شد.

 

 

فصل 3(ادامه)

ماده 76:

مرخصی‌ بارداری‌ و زایمان‌ کارگران‌ زن‌ جمعاً 90 روز است‌. حتی‌الامکان‌ 45 روز از این‌ مرخصی‌ باید پس‌ از زایمان‌ مورد استفاده‌ قرار گیرد. برای‌ زایمان‌ توأمان‌ 14 روز به‌ مدت‌ مرخصی‌ اضافه‌ می‌شود.

 

تبصره 1:


پس از پایان مرخصی زایمان، کارگر زن به کار سابق خود باز می‌گردد و این مدت با تائید سازمان تامین اجتماعی جزء سوابق خدمت وی محسوب می‌شود.


تبصره 2:


حقوق ایام مرخصی زایمان طبق مقررات قانون تامین اجتماعی پرداخت خواهد شد.

 

فصل 3(ادامه)

ماده 78:


در کارگاه هایی که دارای کارگر زن هستند کارفرما مکلف است به مادران شیرده تا پایان دوسالگی کودک پس از هرسه ساعت نیم ساعت فرصت شیردادن بدهد. این فرصت جزء ساعات کار آنان محسوب می‌شود و همچنین کارفرما مکلف است متناسب با تعداد کودکان و بادرنظر گرفتن گروه سنی آنها مراکز مربوط به نگهداری کودکان (از قبیل شیرخوارگاه، مهدکودک و....) را ایجاد نماید.


تبصره 1:


آئین نامه اجرائی، ضوابط تاسیس و اداره شیرخوارگاه و مهدکودک توسط سازمان بهزیستی کل کشور تهیه و پس از تصویب وزیر کار و امور اجتماعی به مرحله اجراء گذاشته می‌شود.

 

فصل 3(ادامه)

ماده 79:


به کار گماردن افراد کمتر از 15 سال تمام ممنوع است.


ماده 80:


کارگری که سنش بین15تا18 سال تمام باشد، کارگر نوجوان نامیده می‌شود و در بدو استخدام باید توسط سازمان تامین اجتماعی مورد آزمایش های پزشکی قرار گیرد .

 

فصل 3(ادامه)

ماده 81:


آزمایش های پزشکی کارگر نوجوان، حداقل باید سالی یکبار تجدید شود و مدارک مربوط در پرونده استخدامی وی ضبط گردد. پزشک در باره تناسب نوع کار با توانائی کارگر نوجوان اظهارنظر می‌کند و چنانچه کار مربوط را نامناسب بداند کارفرما مکلف است درحدود امکانات خود شغل کارگر را تغییر دهد.

 

فصل 4

ماده 92:


کلیه واحدهای موضوع ماده 85 این قانون که شاغلین در آنها به اقتضای نوع کار در معرض بروز بیماریهای ناشی از کار قرار دارند باید برای همه افراد مذکور پرونده پزشکی تشکیل دهند و حداقل سالی یکبار توسط مراکز بهداشتی درمانی از آنها معاینه و آزمایشهای لازم را بعمل آورند و نتیجه را در پرونده مربوطه ضبط نمایند.


تبصره 1:


چنانچه با تشخیص شورای پزشکی نظر داده شود که فرد معاینه شده به بیماری ناشی از کار مبتلا یا در معرض ابتلا باشد کارفرما ومسئولین مربوطه مکلفند کار او را براساس نظریه شورای پزشکی مذکور بدون کاهش حق السعی در قسمت مناسب دیگر تعیین نمایند.


تبصره 2:


درصورت مشاهده چنین بیمارانی، وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی مکلف به بازدید و تائید مجدد شرایط فنی وبهداشت و ایمنی محیط کار خواهد بود.

 

فصل 4(ادامه)

ماده 95:


مسئولیت اجرای مقررات و ضوابط فنی وبهداشت کار برعهده کارفرما یا مسئولین واحدهای موضوع ذکر شده در ماده 85 این قانون خواهد بود. هرگاه بر اثر عدم رعایت مقررات مذکور از سوی کارفرما یا مسئولین واحد، حادثه ای رخ دهد، شخص کارفرما یا مسئول مذکور از نظر کیفری و حقوقی و نیز مجازاتهای مندرج در این قانون مسئول است.


تبصره 1:


کارفرما یا مسئولان واحدهای موضوع ماده 85 این قانون موظفند کلیه حوادث ناشی از کار را در دفتر ویژه ای که فرم آن را از طریق وزارت کار و امور اجتماعی اعلام می‌گردد ثبت و مراتب را سریعا به صورت کتبی به اطلاع اداره کار و امور اجتماعی محل برسانند.


تبصره 2:


چنانچه کارفرما یا مدیران واحدهای موضوع ماده 85 این قانون برای حفاظت فنی وبهداشت کار وسایل و امکانات لازم را در اختیار کارگر قرار داده باشند و کارگر با وجود آموزشهای لازم و تذکرات قبلی بدون توجه به دستورالعمل و مقررات موجود از آنها استفاده ننماید کارفرما مسئولیتی نخواهد داشت. درصورت بروز اختلاف، رای هیات حل اختلاف نافذ خواهد بود.

 

فصل 4(ادامه)

ماده 98:


بازرسان کار وکارشناسان بهداشت کار در حدود وظایف خویش حق دارند بدون اطلاع قبلی در هرموقع از شبانه روز به موسسات مشمول ماده 85 این قانون وارد شده و به بازرسی بپردازند ونیز می‌توانند به دفاتر و مدارک مربوطه در موسسه مراجعه و درصورت لزوم از تمام یا قسمتی از آنها رونوشت تحصیل نمایند.


تبصره 1:


ورود بازرسان کار به کارگاههای خانوادگی منوط به اجازه کتبی دادستان محل خواهد بود.

 

فصل 5

ماده 113:


کارگران شاغلی که مطابق تبصره یک ماده 112 برای کارآموزی در یکی از مراکز کارآموزی پذیرفته می‌شوند، از حقوق زیر برخوردار خواهند بود:

الف- رابطه استخدامی کارگر درمدت کارآموزی قطع نمی‌شود و این مدت از هر لحاظ جزء سوابق کارگر محسوب می‌شود.

ب مزد کارگر در مدت کارآموزی از مزد ثابت و یا مزد مبنا کمتر نخواهد بود.

ج مزایای غیرنقدی، کمکها وفوق العاده هائیکه برای جبران هزینه زندگی و مسئولیتهای خانوادگی به کارگر پرداخت می‌شود در دوره کارآموزی کماکان پرداخت خواهد شد.

چنانچه کارفرما قبل از پایان مدت، بدون دلیل موجه مانع ادامه کارآموزی شود واز این طریق خسارتی به کارگر وارد گردد، کارگر می‌تواند به مراجع حل اختلاف مندرج در این قانون مراجعه و مطالبه خسارت نماید.

فصل 5(ادامه)

ماده 120:


اتباع بیگانه نمی‌توانند در ایران مشغول به کار شوند مگر آنکه اولا دارای روادید ورود با حق کار مشخص بوده و ثانیا مطابق قوانین و آئین نامه های مربوطه، پروانه کار دریافت دارند.


تبصره 1:


اتباع بیگانه ذیل مشمول مقررات ماده 120 نمی‌باشند : الف اتباع بیگانه ای که منحصرا در خدمت ماموریتهای دیپلماتیک و کنسولی هستند با تائید وزارت امور خارجه. ب کارکنان و کارشناسان سازمان ملل متحد و سازمانهای وابسته به آنها با تائید وزارت امور خارجه. جخبرنگاران خبرگزاری ها و مطبوعات خارجی به شرط معامله متقابل و تائید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی.

فصل 8

ماده 147:


دولت مکلف است خدمات بهداشتی و درمانی را برای کارگران و کشاورزان مشمول این قانون و خانواده آنها فراهم سازد.


ماده 148:


کارفرمایان کارگاههای مشمول این قانون مکالفند براساس قانون تامین اجتماعی، نسبت به بیمه نمودن کارگران واحد خود اقدام نمایند.

فصل 8(ادامه)

ماده 152:


درصورت دوری از کارگاه وعدم تکافوی وسیله نقلیه عمومی، صاحب کار باید برای رفت و برگشت کارکنان خود وسیله نقلیه مناسب در اختیار آنان قرار دهد.

ماده 154:


کلیه کارفرمایان موظفند با مشارکت وزارت کار و امور اجتماعی و سازمان تربیت بدنی کشور، محل مناسب برای استفاده کارگران در رشته های مختلف ورزش ایجاد نمایند.


تبصره 1:


آئین نامه نحوه ایجاد و ضوابط مربوط به آن و همچنین مدت شرکت کارگران در مسابقات قهرمانی ورزشی یا هنری و ساعات متعارف تمرین، توسط وزارت کار و امور اجتماعی و سازمان تربیت بدنی کشور تهیه و به تصویب هیات وزیران خواهد رسید.

فصل 9

ماده 157:


هرگونه اختلاف فردی بین کارفرما و کارگر یا کارآموز که ناشی از اجرای این قانون و سایر مقررات کار، قرارداد کارآموزی، موافقت نامه های کارگاهی یا پیمانهای دسته جمعی کار باشد، در مرحله اول از طریق سازش مستقیم بین کارفرما و کارگر یا کارآموز و یا نمایندگان آنها در شورای اسلامی کار ودرصورتیکه شورای اسلامی کار در واحدی نباشد، از طریق انجمن صنفی کارگران و یا نماینده قانونی کارگران و کارفرما حل وفصل خواهد شد و در صورت عدم سازش از طریق هیاتهای تشخیص و حل اختلاف به ترتیب آتی رسیدگی و حل وفصل خواهد شد.

فصل 9(ادامه)

ماده 159:


رای هیات های تشخیص پس از 15 روز از تاریخ ابلاغ آن لازم الاجرا می‌گردد ودرصورتی که ظرف مدت مذکور یکی از طرفین نسبت به رای مزبور اعتراض داشته باشد اعتراض خود را کتبا به هیات حل اختلاف تقدیم می‌نماید و رای هیات حل اختلاف پس از صدور قطعی و لازم الاجرا خواهد بود. نظرات اعضاء هیات بایستی در پرونده درج شود.

فصل 11

ماده 181:


کارفرمایانی که اتباع بیگانه را که فاقد پروانه کارند و یا مدت اعتبار پروانه کارشان منقضی شده است به کار گمارند و یا اتباع بیگانه را در کاری غیراز آنچه در پروانه کار آنها قید شده است بپذیرند و یا در مواردی که رابطه استخدامی تبعه بیگانه با کارفرما قطع می‌گردد مراتب را به وزارت کار و امور اجتماعی اعلام ننمایند، باتوجه به شرایط و امکانات خاطی و مراتب جرم به مجازات حبس از 91 تا 180 روز محکوم خواهند شد.

فصل 12

ماده 187:

کارفرمایان مکلفند پس از پایان قرارداد کار بنا به درخواست کارگر، گواهی انجام کار با قید مدت، زمان شروع و پایان ونوع کار انجام شده را به وی تسلیم نمایند.

ماده 188:


اشخاص مشمول قانون استخدام کشوری یا سایر قوانین و مقررت خاص استخدامی و نیز کارگران کارگاههای خانوادگی که انجام کار آنها منحصرا توسط صاحب کار و همسر و خویشاوندان نسبی درجه یک از طبقه اول وی انجام می‌شود، مشمول مقررات این قانون نخواهند بود.

فصل 12(ادامه)

ماده 190:


مدت کار، تعطیلات و مرخصی ها، مزد یا حقوق صیادان، کارکنان حمل ونقل (هوائی، زمینی و دریائی ) خدمه و مستخدمین منازل، معلولین و نیز کارگرانی که طرز کارشان بنحوی است که تمام یا قسمتی از مزد ودرآمد آنها بوسیله مشتریان یا مراجعین تامین می‌شود و همچنین کارگرانی که کار آنها نوعا در ساعات متناوب انجام می‌گیرد، در آئین نامه هائی که توسط شورایعالی کار تدوین وبه تصویب هیات وزیران خواهد رسید تعیین می‌گردد. در موارد سکوت مواد این قانون حاکم است.


ماده 191:


کارگاه های کوچک کمتر از ده نفر را می‌توان برحسب مصلحت موقتا از شمول بعضی از مقررات این قانون مستثنی نمود. تشخیص مصلحت و موارد استثناء به موجب آئین نامه ای خواهد بود که با پیشنهاد شورایعالی کار به تصویب هیات وزیران خواهد رسید.

 

 

 

 

 

 

حسین بهرامی

 

بیمه خوبه

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲ مرداد ۹۹ ، ۱۳:۵۶
بیمه خوبه خرید آنلاین بیمه نامه

 

فصل 1:

 


ماده 1: کلیه کارفرمایان، کارگران، کارگاه ها، موسسات تولیدی، صنعتی، خدماتی و کشاورزی مکلف به تبعیت از این قانون می‌باشند.



ماده 2:کارگر از لحاظ این قانون کسی است که به هر عنوان در مقابل دریافت حق السعی اعم از مزد، حقوق، سهم سود و سایر مزایا به درخواست کارفرما کار می‌کند.

فصل 2

ماده 7: قرارداد کار عبارتست از قرارداد کتبی یا شفاهی که به موجب آن کارگر در قبال دریافت حق السعی کاری را برای مدت موقت یا مدت، غیرموقت برای کارفرما انجام می‌دهد.


تبصره1 :حداکثر مدت موقت برای کارهایی که طبیعت آنها جنبه غیر مستمر دارد توسط وزارت کار و امور اجتماعی تهیه و به تصویب هیات وزیران خواهد رسید.


تبصره 2:در کارهائی که طبیعت آنها جنبه مستمر دارد، درصورتی که مدتی در قرارداد ذکر نشود، قرارداد دائمی تلقی می‌شود. در کارهائی که طبیعت آنها جنبه مستمر دارد، درصورتی که مدتی در قرارداد ذکر نشود، قرارداد دائمی تلقی می‌شود .

فصل 2(ادامه)

تبصره 3(الحاقی 94/2/1) : قراردادهای مربوط به قانون کار در صورت کتبی بودن باید در فرم مخصوص باشد که توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در چهار چوب قوانین و مقررات تهیه می شود و در اختیار طرفین قرار می گیرد.


 تبصره 4(الحاقی 94/2/1): کارفرمایان موظفند به کارگران با قرارداد موقت به نسبت مدت کارکرد، مزایای قانونی پایان کار را به ماخذ هر سال یک ماه آخرین مزد پرداخت نمایند.

*این دو تبصره به موجب ماده 41 قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقاء نظام مالی کشور مصوب 94/2/1 الحاق شده است.

فصل 2(ادامه)

ماده 10: قرارداد کار علاوه بر مشخصات دقیق طرفین، باید حاوی موارد ذیل باشد:

الف نوع کار یا حرفه یا وظیفه ای که کارگر باید به آن اشتغال یابد.

ب حقوق یا مزد مبنا و لواحق آن

ج ساعات کار، تعطیلات و مرخصی ها

د- محل انجام کار

ه تاریخ انعقاد قرارداد

و- مدت قرارداد، چنانچه کار برای مدت معین باشد.

ز- موارد دیگری که عرف و عادت شغل یا محل، ایجاب نماید.


تبصره 1:در مواردی که قرارداد کار کتبی باشد قرارداد در چهار نسخه تنظیم می‌گردد که یک نسخه از آن به اداره کار محل ویک نسخه نزد کارگر و یک نسخه نزد کارفرما و نسخه دیگر در اختیار شورای اسلامی کار و در کارگاههای فاقد شورا در اختیار نماینده کارگر قرار می‌گیرد.

فصل 2(ادامه)

ماده11:


طرفین می‌توانند با توافق یکدیگر مدتی را به نام دوره آزمایشی کار تعیین نمایند. در خلال این دوره هریک از طرفین حق دارد، بدون اخطار قبلی و بی آنکه الزام به پرداخت خسارت داشته باشد، رابطه کار را قطع نماید. در صورتیکه قطع رابطه کار از طرف کارفرما باشد وی ملزم به پرداخت حقوق تمام دوره آزمایشی خواهد بود و چنانچه کارگر رابطه کار را قطع نماید کارگر فقط مستحق دریافت حقوق مدت انجام کار خواهد بود.


تبصره:1  


مدت دوره آزمایشی باید در قرارداد کار مشخص شود. حداکثر این مدت برای کارگران ساده و نیمه ماهر یک ماه و برای کارگران ماهر و دارای تخصص سطح بالا سه ماه می‌باشد .

فصل 2(ادامه)

ماده 12:


هر نوع تغییر حقوقی در وضع مالکیت کارگاه، از قبیل فروش یا انتقال به هر شکل، تغییر نوع تولید، ادغام درموسسه دیگر، ملی شدن کارگاه، فوت مالک و امثال اینها، در رابطه قراردادی کارگرانی که قراردادشان قطعیت یافته است موثر نمی‌باشد و کارفرمای جدید، قائم مقام تعهدات و حقوق کارفرمای سابق خواهد بود .

فصل 2(ادامه)

ماده 13:


در مواردی که کار از طریق مقاطعه انجام می‌یابد، مقاطعه دهنده مکلف است قرارداد خود را با مقاطعه کار به نحوی منعقد نماید که در آن مقاطعه کار متعهد گردد که تمامی مقررات این قانون را در مورد کارکنان خود اعمال نماید.

تبصره1 :


مطالبات کارگر جزء دیون ممتازه بوده و کارفرمایان موظف می‌باشند بدهی پیمانکاران به کارگران را برابر رای مراجع قانونی از محل مطالبات پیمانکار، منجمله ضمانت حسن انجام کار، پرداخت نمایند.

فصل 2(ادامه)

ماده 14:


چنانچه به واسطه امور مذکور در مواد آتی انجام تعهدات یکی از طرفین موقتا متوقف شود، قرارداد کار به حال تعلیق در می‌آید و پس از رفع آنها قرارداد کار با احتساب سابقه خدمت ( از لحاظ بازنشستگی و افزایش مزد) به حالت اول برمی‌گردد .


تبصره 1:(اصلاحی 1383/1/30)


مدت خدمت نظام وظیفه (ضرورت، احتیاط و ذخیره ) و همچنین مدت شرکت داوطلبانه کارگران درجبهه، جزء سوابق خدمت و کار آنان محسوب می‌شود.

فصل 2(ادامه)

ماده 16:


قرارداد کارگرانی که مطابق این قانون از مرخصی تحصیلی و یا دیگر مرخصی های بدون حقوق یا مزد استفاده می‌کنند، درطول مرخصی و به مدت دوسال به حال تعلیق در می‌آید.


تبصره 1:


مرخصی تحصیلی برای دو سال دیگر قابل تمدید است.

 

فصل 2(ادامه)

ماده 21:


قرارداد کار به یکی از طرق زیر خاتمه می‌یابد :

 الف فوت کارگر

ب بازنشستگی کارگر

 ج از کارافتادگی کلی کارگر

د- انقضاء مدت در قراردادهای کار بامدت موقت و عدم تجدید صریح یا ضمنی آن

ه پایان کار در قراردادهائی که مربوط به کار معین است

و- استعفای کارگر


تبصره 1:


کارگری که استعفا می‌کند موظف است یکماه به کار خود ادامه داده و بدوا استعفای خود را کتبا به کارفرما اطلاع دهد و درصورتیکه حداکثر ظرف مدت 15 روز انصراف خود را کتبا به کارفرما اعلام نماید استعفای وی منتقی تلقی می‌شود و کارگر موظف است رونوشت استعفا و انصراف از آن را به شورای اسلامی کارگاه و یا انجمن صنفی و یا نماینده کارگران تحویل دهد .

 

فصل 2(ادامه)

ماده 24:


درصورت خاتمه قرارداد کار، کار معین یامدت موقت، کارفرما مکلف است به کارگری که مطابق قرارداد، یکسال یا بیشتر، به کار اشتغال داشته است برای هر سال سابقه، اعم از متوالی یا متناوب براساس آخرین حقوق مبلغی معادل یکماه حقوق به عنوان مزایای پایان کار به وی پرداخت ماید.

*این ماده با تبصره 4 ماده 7(الحاقی 94/2/1) در ارتباط است.

 

فصل 2(ادامه)

ماده 25:


هرگاه قرارداد کار برای مدت موقت و یا برای انجام کار معین، منعقد شده باشد هیچ یک از طرفین به تنهایی حق فسخ آن را ندارد .


تبصره 1:


رسیدگی به اختلافات ناشی از نوع این قراردادها در صلاحیت        هیات های تشخیص و حل اختلاف است .

 

فصل 2(ادامه)

ماده 26:


هر نوع تغییر عمده در شرایط کار که برخلاف عرف معمول کارگاه و یا محل کار باشد پس از اعلام موافقت کتبی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی محل، قابل اجراست.

درصورت بروز اختلاف، رای هیات حل اختلاف قطعی و لازم الاجرا است.

 

فصل 3

ماده 37:


مزد باید در فواصل زمانی مرتب و در روز غیرتعطیل و ضمن ساعات کار به وجه نقد رایج کشور یا با تراضی طرفین به وسیله چک عهده بانک و با رعایت شرایط ذیل پراخت شود : الف چنانچه براساس قرارداد یا عرف کارگاه، مبلغ مزد به صورت روزانه یا ساعتی تعیین شده باشد، پرداخت آن باید پس از محاسبه در پایان روز یا هفته یا پانزده روز یکبار به نسبت ساعات کار و یا روزهای کارکرد صورت گیرد. ب درصورتیکه براساس قرارداد یا عرف کارگاه، پرداخت مزد به صورت ماهانه باشد، این پرداخت باید در آخرماه صورت گیرد. در این حالت مزد مذکور حقوق نامیده می‌شود .


تبصره :


در ماه های سی و یک روزه مزایا و حقوق باید براساس سی ویک روز محاسبه و به کارگر پرداخت شود.

 

فصل 3(ادامه)

ماده 39:


مزد و مزایای کارگرانی که بصورت نیمه وقت و یا کمتر از ساعات قانونی تعیین شده است به کار اشتغال دارند به نسبت ساعات کار انجام یافته محاسبه و پرداخت می‌شود.

 

 

فصل 3(ادامه)

ماده 41:


شورایعالی کار همه ساله موظف است، میزان حداقل مزد کارگران را برای نقاط مختلف کشور و یا صنایع مختلف با توجه به معیارهای ذیل تعیین نماید :

 1- حداقل مزد کارگران باتوجه به درصد تورمی که از طرف بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران اعلام می‌شود.

 2- حداقل مزد بدون آنکه مشخصات جسمی و روحی کارگران و ویژگی های کار محول شده را مورد توجه قرار دهد باید به اندازه ای باشد تا زندگی یک خانواده، که تعداد متوسط آن توسط مراجع رسمی اعلام می‌شود را تامین نماید.


تبصره 1:


کارفرمایان موظفند که در ازای انجام کار در ساعات تعیین شده قانونی به هیچ کارگری کمتر از حداقل مزد تعیین شده جدید پرداخت ننمایند و در صورت تخلف، ضامن تأدیه مابه التفاوت مزد پرداخت شده و حداقل مزد جدید می‌باشند .

 

 

فصل 3(ادامه)

ماده 44:


چنانچه کارگر به کارفرمای خود مدیون باشد در قبال این دیون وی، تنها می توان مازاد برحداقل مزد را به موجب حکم دادگاه برداشت نمود.

در هرحال این مبلغ نباید از یک چهارم کل مزد کارگر بیشتر باشد.


تبصره 1:


نفقه و کسوه افراد واجب النفقه کارگر از قاعده مستثنی و تابع مقررات قانون مدنی می‌باشد.

 

 

 

فصل 3(ادامه)

ماده 45:


کارفرما فقط در موارد ذیل می‌تواند از مزد کارگر برداشت نماید:

الف موردی که قانون صراحتا اجازه داده باشد.

ب هنگامی که کارفرما به عنوان مساعده وجهی به کارگر داده باشد.

ج اقساط وامهائی که کارفرما به کارگر داده است طبق ضوابط مربوطه.

 د- چنانچه در اثر اشتباه محاسبه مبلغی اضافه پرداخت شده باشد.

ه مال الاجاره خانه سازمانی (که میزان آن با توافق طرفین تعیین گردیده است ) درصورتیکه اجاره ای باشد با توافق طرفین تعیین می‌گردد.

و- وجوهی که پرداخت آن از طرف کارگر برای خرید اجناس ضروری از شرکت تعاونی مصرف همان کارگاه تعهد شده است.


تبصره 1:


هنگام دریافت وام مذکور در بند ج با توافق طرفین باید میزان اقساط پرداختی تعیین گردد.

 

 

فصل 3(ادامه)

ماده 46:


به کارگرانی که به موجب قرارداد یا موافقت بعدی به ماموریتهای خارج از محل خدمت اعزام می‌شوند فوق العاده ماموریت تعلق می‌گیرد. این فوق العاده نباید کمتر از مزد ثابت یا مزد مبنای روزانه کارگران باشد. همچنین کارفرما مکلف است وسیله یاهزینه رفت و برگشت آنها را تامین نماید.


تبصره 1:


مأموریت به موردی اطلاق می‌شود که کارگر برای انجام کار حداقل 50 کیلومتر از محل کارگاه اصلی دور شود و یا ناگزیر باشد حداقل یک شب در محل مأموریت توقف نماید.

 

 

فصل 3(ادامه)

ماده 49:

ماده 49
به منظور استقرار مناسبات صحیح کارگاه با بازار کار در زمینه مزد ومشخص بودن شرح وظایف و دامنه مسئولیت مشاغل مختلف در کارگاه، کارفرمایان مشمول این قانون موظفند با همکاری کمیته طبقه بندی مشاغل کارگاه و یا موسسات ذیصلاح، طرح طبقه بندی مشاغل را تهیه کنند و پس از تایید وزارت کار و امور اجتماعی به مرحله اجراء در آورند.


تبصره1:


وزارت کار و امور اجتماعی دستورالعمل و آئین نامه های اجرائی طرح ارزیابی مشاغل کارگاههای مشمول این ماده را که ناظر به تعداد کارگران و تاریخ اجرای طرح است تعیین و اعلام خواهد کرد.


تبصره2:

صلاحیت موسسات و افرادی که به تهیه طرحهای طبقه بندی مشاغل در کارگاهها می‌پردازند باید مورد تائید وزارت کار و امور اجتماعی باشد.


تبصره3:


اختلافات ناشی از اجرای طرح طبقه بندی مشاغل با نظر وزارت کار و امور اجتماعی در هیات حل اختلاف قابل رسیدگی است.

 

 

فصل 3(ادامه)

ماده 50:


چنانچه کارفرمایان مشمول این قانون در مهلت های تعیین شده از طرف وزارت کار و امور اجتماعی مشاغل کارگاههای خود را ارزیابی نکرده باشند. وزارت کار و امور اجتماعی، انجام این امر را به یکی از دفاتر موسسات مشاور فنی ارزیابی مشاغل و یا اشخاص صاحب صلاحیت (موضوع تبصره 2 ماده 49 ) واگذار خواهد کرد.

تبصره:


کارفرما علاوه بر پراخت هزینه های مربوط به ا ین امر مکلف به پرداخت جریمه ای معادل 50% هزینه های مشاور به حساب درآمد عمومی کشور نزد خزانه داری کل است. از تاریخی که توسط وزارت کار و امور اجتماعی تعیین می‌شود کارفرما باید مابه التفاوت احتمالی مزد ناشی از اجرای طرح ارزیابی مشاغل را بپردازد.

 

 

فصل 3(ادامه)

ماده 55:


کار نوبتی عبارت است از کاری که در طول ماه گردش دارد، به نحوی که نوبتهای آن در صبح یاعصر یا شب واقع می‌شود.


ماده 56:


کارگری که در طول ماه به طور نوبتی کار می‌کند و نوبتهای کار وی در صبح و عصر واقع می‌شود 10% وچنانچه نوبتها در صبح و عصر و شب قرار گیرد، 15% و درصورتیکه نوبتها به صبح وشب و یا عصر و شب بیفتد  %22/5علاوه بر مزد به عنوان فوق العاده نوبت کاری دریافت خواهد کرد.


ماده 57:


در کار نوبتی ممکن است ساعات کار از 8 ساعت در شبانه روز وچهل و چهارساعت در هفته تجاوز نماید، لکن جمع ساعات کار درچهار هفته متوالی نباید از 176 ساعت تجاوز کند.

 

 

فصل 3(ادامه)

ماده 58:


برای هر ساعت کار درشب تنها به کارگران غیر نوبتی 35% اضافه بر مزد ساعت کار عادی تعلق می‌گیرد.


ماده 59:


در شرایط عادی ارجاع کار اضافی به کارگر با شرایط ذیل مجاز است :

الف موافقت کارگر

 ب پرداخت 40% اضافه بر مزد هر ساعت کار عادی.


تبصره 1:


ساعات کار اضافی ارجاعی به کارگران نباید از 4 ساعت در روز تجاوز نماید(مگر در موارد استثنائی با توافق طرفین.(

 

 

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲ مرداد ۹۹ ، ۱۳:۵۴
بیمه خوبه خرید آنلاین بیمه نامه

15 ویژگی مدیران موفق

1 توانایی‌ درک‌ اهمیت‌ رویدادها بدون‌ اینکه‌ تحت‌ تاثیر آرا و عقاید اطرافیان‌ خود قرار بگیرد و یا گرفتار پیش‌داوریهای‌ شخصی‌ شود.

2 توانایی‌ تصمیم‌سازی‌ و عمل‌ بی‌آنکه‌ به‌ دلیل‌ مخاطرات‌ جانبی‌ از مسیر و هدف‌ اصلی‌ منحرف‌ شود.

3 مسئولیت‌پذیری‌ یا آمادگی‌ برای‌ رویارویی‌ و مبارزه‌ با مشکلات. این‌ امر با تصمیم‌گیری‌ و قاطعیت‌ ارتباط‌ بسیار نزدیک‌ دارد، زیرا کسی‌ که‌ مسئولیت‌ می‌پذیرد باید از توان‌ لازم‌ برای‌ تصمیم‌گیری‌ برخوردار باشد تا بتواند تصمیمی‌ بگیرد که‌ برای‌ منافع‌ سازمان‌ باشد. افزون‌ بر اینکه‌ مدیر باید در برابر پیامدهای‌ تصمیمهای‌ خود مسئولیت‌ بپذیرد;

 4 قدرت‌ سازماندهی. چنانچه‌ مدیر از ابزار کارآمد در جای‌ مناسب‌ خود استفاده‌ کند. بسیاری‌ از مشکلات‌ سازمانی، خود به‌ خود حل‌ خواهدشد.

5 انسان‌شناسی‌ یا توان‌ شناخت‌ افرادی‌ که‌ با او کار می‌کنند. در پرتو این‌ شناخت‌ است‌ که‌ رفتار مدیر در برابر کارکنان‌ شکل‌ می‌گیرد.

6 انگیزه‌ با اشتیاق‌ و تمایل‌ به‌ انجام‌ کار یا کارهایی‌ که‌ به‌ او سپرده‌ شده‌ است. چنین‌ مدیری‌ می‌تواند انگیزه‌ لازم‌ را در کارکنان‌ خود ایجاد کند.

7 قدرت‌ کارکردن‌ به‌ مدتهای‌ طولانی‌ بدون‌ احساس‌ خستگی. درحقیقت‌ باتوجه‌ به‌ آنچه‌ درمورد انگیزه‌ عنوان‌ می‌شود بیشتر کارکنان‌ به‌ رفتار مدیر، رفتار خودشان‌ را تغییر می‌دهند و از مدیر در نحوه‌ کارکردن‌ الگوبرداری‌ می‌کنند.

8 اعتماد به‌نفس، یعنی‌ قبول‌ اینکه‌ صاحب‌ قدرت‌ است‌ و می‌تواند با تکیه‌ بر آن‌ مشکلات‌ خود و سازمانش‌ را حل‌ کند به‌عبارتی‌ دیگر خودرا به‌درستی‌ می‌شناسد به‌ تواناییهای‌ خود آگاهی‌ دارد و به‌ همین‌ دلیل‌ می‌داند و می‌تواند در برخورد با شرایط‌ متعدد به‌درستی‌ تصمیم‌ بگیرد و در برابر این‌ تصمیم‌ هراسی‌ نداشته‌ باشد.

9 بلوغ‌ عاطفی‌ یا توان‌ کنترل‌ عواطف‌ و احساسات‌ خود در هر زمانی‌ که‌ ضرورت‌ داشته‌ باشد. مدیری‌ را دارای‌ بلوغ‌ عاطفی‌ می‌دانیم‌ که‌ دقیقاً‌ پس‌ از تجزیه‌وتحلیل‌ شرایط، احساسات‌ خود را آشکار سازد.

10 داشتن‌ سعه‌صدر لازم‌ برای‌ برخورداری‌ از دیدگاه‌ همکاران، بویژه‌ زیردستان. درواقع‌ یکی‌ از صفات‌ پسندیده‌ مدیر آن‌ است‌ که‌ با افراد صاحب‌نظر درباره‌ مسایلی‌ که‌ ضرورت‌ دارد مشورت‌ کند و باتوجه‌ به‌ دیدگاههای‌ معقول‌ آنان‌ تصمیم‌ بگیرد.

11 قوت‌ تصمیم‌گیری‌ و قاطعیت‌ حساب‌ شده‌ در کار. قاطعیت‌ به‌ معنای‌ این‌ است‌ که‌ هرگاه‌ برای‌ مدیر روشن‌ شد انجام‌ یک‌ کار به‌ نفع‌ سازمان‌ است‌ در انجام‌ دادن‌ آن‌ تردیدی‌ به‌ خود راه‌ ندهد.

12 قضاوت‌ عادلانه‌ درباره‌ زیردستان. مدیر باید پیش‌ قضاوت‌ درباره‌ هریک‌ از کارکنان‌ با شرایط‌ موجود را درنظر بگیرد.

13 پیشگامی‌ یا برخورداری‌ از قدرت‌ مدیریت. شخصیتی‌ باشد که‌ در انجام‌ امور پیشقدم‌ شود و با طرح‌ و ارائه‌ ارزشهای‌ جدید، رهبری‌ زیردستان‌ را برای‌ انجام‌ کار برعهده‌ بگیرد.

14 قدرت‌ هماهنگ‌سازی‌ و توان‌ ایجاد موازنه‌ و همسویی‌ میان‌ فعالیتهای‌ اعضای‌ مختلف‌ سازمان‌ را داشته‌ باشد. بر این‌ اساس‌ نخست‌ باید اطمینان‌ یابد که‌ زیردستان‌ به‌ سازمان‌ و کار خویش‌ وفادارند تا بتواند در هماهنگ‌ کردن‌ آنان‌ موفق‌ باشد;

15 برخورداری‌ از ویژگی‌ خلاقیت‌ و کارآفرینی. در ابتدای‌ هر کار و فعالیتی، نوآوری‌ لازمه‌ فعالیت‌ است.

و نهایتاً‌ اینکه‌ چون‌ مدیران‌ وقت‌ و انرژی‌ خود را صرف‌ انجام‌ کارهایی‌ می‌کنند که‌ کارکنان‌ آنان‌ نیز می‌توانند آن‌ وظایف‌ را انجام‌ دهند. درنتیجه‌ این‌ کار، هزینه‌ انجام‌ کار افزایش‌ و به‌ تبع‌ آن‌ بهره‌وری‌ کاهش‌ می‌یابد لذا تنها راه‌حل‌ این‌گونه‌ مشکلات‌ تفویض‌ اختیار است.

 

 

 

حسین بهرامی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲ مرداد ۹۹ ، ۱۳:۳۹
بیمه خوبه خرید آنلاین بیمه نامه